שוב: שוטר לבן ירה בשחור לא חמוש. צפו

ריי טנסינג, שוטר לבן מאוהיו, עצר את סמואל דובויס, גבר שחור שנהג ברכב ללא לוחית זיהוי. לאחר דין ודברים ירה השוטר בדובויס מטווח אפס והרג אותו. כעת הוא עומד לדין בגין רצח. צפו (בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
סמואל דובויס, רגעים ספורים לפני שנורה למוות מטווח אפס (צילום: מתוך הסרטון)

השוטר הלבן ריי טנסינג ירה בשבוע שעבר למוות בסמואל דובויס, גבר שחור בן 43, לאחר שעצר את רכבו בגין עבירת תנועה רגילה. כעת השוטר עומד לדין באשמת רצח.

ג'וזף דטרס, התובע במשפט מטעם מחוז המילטון שבסינסינטי, אוהיו, פרסם תיעוד של האירוע שצולם במצלמתו של השוטר. לדברי התובע הסרטון מוכיח כי דוביוס לא התנהג בתוקפנות כלפי השוטר וכי השוטר שיקר כשטען כי נגרר על ידי רכבו של דובויס.

בסרטון נראה דובויס ברכבו כשהשוטר ניגש אליו. השוטר שואל את דובויס אם הרכב שייך לו ומבקש לראות את רשיון הנהיגה שלו, אך דובויס מתקשה למצוא את רשיון הנהיגה שלו. במקביל, השוטר הבחין בבקבוק משקה אלכוהולי ברכב. לאחר מכן השוטר מנסה לפתוח את דלת הרכב, ובהמולה שנוצרה במקום נראה השוטר שולף את אקדחו ויורה בדובויס מטווח אפס.

לאחר מכן דובויס נמלט מהרכב אך בעקבות פציעתו הוא נתקע בגדר בסוף הרחוב. השוטר רדף אחריו ומצא אותו מוטל במכונית.

חבר מושבעים גדול קבע כי יש להגיש כתב אישום נגד השוטר באשמת הריגה ובאשמת רצח - עבירה שעונשה עד מאסר עולם. "זה היה ירי אווילי וחסר טעם", אמר התובע, "דברים כאלו לא קורים בארצות הברית. דברים כאלו יכולים לקרות באפגניסטאן. כאן אנשים לא נורים בגלל עבירות תנועה. המשרד בחן קרוב לוודאי מאה מקרי ירי על ידי שוטרים וזו הפעם הראשונה שחשבנו 'ללא ספק זהו רצח'".

עם זאת, עורך דינו של השוטר אמר כי סרטון אחר של התקרית יספר סיפור שונה לחלוטין.

הירי בדובויס, מצטרף לשורה ארוכה מדי של אירועים בהם ירו שוטרים לבנים למוות בגברים שחורים שלא היו חמושים. בין היתר התרחשו תקריות קטלניות בסטטן איילנד, קליבלנד, בולטימור ופרגוסון.

בעקבות חלק מהאירועים התפרצו הפגנות אלימות של בני מיעוטים כנגד השוטרים. רבות מהתקריות תועדו בווידאו וכך עלה הדיון לנושא מדאיג בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר