התייחסות ראשונה

הרב פינטו: "אהבנו את ברכה, כפו אותו להקליט אותנו, מסכן"

טרם יציאתו לניתוח בחו"ל, התייחס הרב יאשיהו פינטו ליחסיו עם תנ"צ אפרים ברכה ששם קץ לחייו, תקף את התקשורת ואת מערכת המשפט והבהיר: "ביום שנגיד הכל הם יתביישו מאוד" (אקטואליה)

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו (צילום: Meged Guzani/POOL)

ימים ספורים לפני שהוא טס לניתוח בניו יורק, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מתבטא בפומבי על האירועים בחודשים האחרונים שנקדשרו בשמו, ומסביר שוב את גירסתו לכל המתרחש.

במהלך השיעור השבועי במוסדות "שובה ישראל" באשדוד, פתח הרב את סגור ליבו, ושוחח עם חסידיו על האירועים.

בתחילה הרב משבח את תלמידיו ומחזק אותם: "גם לנו צר לנו בלב, שבוע הבא אנחנו טסים לאמריקה לעשות את הניתוח שאנחנו צריכים לעשות, הקשר שלנו עם בני הקהילה התחזק מאוד מאוד, בימים שהיו ימים קשים כלפי חוץ תמיד הייתם איתנים איתנו, למרות שבחוץ היה 'הלעג לשאננים הבוז לגאי יונים', מסכנים עניי הדעת, לא מבינים אפילו מה מדברים, אם הם היו מבינים מה שהם צועקים, היו מתביישים, זה הסתר פנים שהקב"ה לא זיכה אותם להבין את האמת. היה בארץ שלוש שנים שמי שאמר רע יותר, כיבדו אותו יותר".

בשלב זה עבר הרב לתקוף את כלי התקשורת ואמר כי "משלמים להם שיכתבו, על כל כתבה הם מקבלים כסף, מה יעשו אם לא יכתבו לא יקבלו כסף, אז הם כותבים עלינו, זכינו שבזכותנו יש להם פרנסה. כמה שטויות והבלים כותבים, כמה לשון הרע כותבים. דברים בטלים ריקים מתוכן".

"זה ניתוח לא קל", פנה הרב לחסידים וביקש: "תתפללו עלינו שהכל יהיה טוב".

בשלב הזה, החל הרב לספר את השתלשות האירועים מנקודת מבטו: "מהיום שהתחיל הכל, זה היה יום חמישי הילולא של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, באנו לארץ, היינו באמריקה, זה היה סוכות, אנחנו זוכרים אותו אדם שנפטר עליו השלום (תנ"צ אפרים ברכה - כ"ה), התקשר לרבנית, ואמר לה אל תבואו לארץ, היה יום טוב שני של סוכות, הוא התקשר לגבאי בארץ, אמר לו 'תתקשר לרבנית, תגיד לה שתתקשר אלי דחוף'. הגבאי אמר לו 'זה יום טוב שני, אי אפשר להתקשר'. אמר לו 'תגיד להם שאני אמרתי פיקוח נפש, להתקשר'".

הרב סיפר על יחסיו עם ברכה: "אותו אדם היה אהוב עלינו אהבה גדולה שאין כדוגמתה. אנשים שזוכרים לפני שלוש שנים, ערב ראש השנה, עלינו לתורה, זה יום הולדת שלנו, קראנו את ההפטרה, סיימנו את ההפטרה, מברכים אותנו, מי ביקשנו שיברכו? חסיד אחד. אותו. באותו זמן היה כבר מקליט אותנו. מסכן. כפו אותו לעשות את זה. מברכים אותו והוא כבר היה מקליט אותנו. היה אהוב עלינו אהבה שאין לה סוף, היה אהוב עלינו אהבת נפש עצומה.

"כל פעם שהיינו בארץ ישראל, הוא היה מחכה לנו בשדה תעופה, חוזרים באחת בלילה עוד פעם היה מלווה אותנו, עד היום זה תעלומה מה קרה, כי וודאי אנחנו בטוחים, גם העדות שהוא נתן במשטרה, אחד השוטרים שאל אותו 'האם הרב נתן לך שוחד?' הוא אמר 'לא שוחד'. אז אמרו לו, 'מה?', אז הוא אמר בגלל שהרב אהב אותי, אולי בגלל שעזרתי עם הרבנית.

"אז מה זה? גם הוא לא חשב שזה שוחד. אבל ברוך ה' יש כאן כל מיני פרופסורים לדעות האדם, כל מיני מומחים נכנסים לתוך המוחות של האדם. ולמה? הם מודים, הם לא משקרים. 'ראיתי אותם והחלטתי שהאיש הזה, חייב לעבור דרך משטרה ובית משפט'. ככה אמר אחד החכמים, איש נבון מאוד מאוד, חכמה שלו גדולה מאוד.

"ואחרי כן היה פעם שישב פה בשיעור, איזה ניצב לשעבר, הוא אמר לנו שאותו חכם גדול, אמר לו בתחילת הסיפור, 'מתי ששובה ישראל תתרסק, והרב יתרסק תגיד לי', זה מה שרצו. ולפני שאותו גאון עולם התפטר, הוא אמר לאותו ניצב, התיק הזה הוא תפוח אדמה רותח, ואני מחכה מהר לפני שאני מתפטר לקבור אותו, ואותו אדם היה בא ומספר לנו.

הרב עבר לתקוף בחריפות את התנהלות המשטרה והמדינה בפרשה: "מה חשבו? אם היו עושים מתחילה דין אמת, טוענים טענה, אין בעיה, חייב שיהיה דין, חייב שיהיה חוק, אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו.

"צריך לשמור על החוק, צריך להגן על החוק, צריך שיהיה חוק חזק, אבל צריך שיהיה חוק ישר ולא חוק שישב אדם, יחקור את האדם, ישפוט את האדם, והחברים שלו יוציאו את האדם להורג.

"אם היו עושים בהגינות, היו לוקחים את החברה שבודקת שוטרים (מח"ש), והחברה הזאת מהיום הראשון בודקת, ובודקים מה שאמריקה אמרה, ובודקים מה שאנחנו אמרנו. אין. כל מה שאמרנו - 'הזוי, הזוי, הזוי הזוי', הכל הזוי. ואנחנו אומרים לכם - הכל אמת.

"ומסכן אחרי שאותו בן אדם נפטר, צעקו, שהכפישו אותו, אף פעם לא שמעו אף טענה שלנו, פעם אחת שבועיים לפני שהוא נפטר, שמעו טענה אחת שלנו. שתי טענות ששמעו - מצאו אמת".

הרב התייחס להודעת משרד המשפטים ומח"ש, שטענו כי לא נערכה חקירה נגד ברכה ואמר כי הם משקרים: "יש לנו את זה ביד, ביום שאנחנו נגיד את הדברים ונשים את הכל, יתביישו מאוד. כל מה שדיברו. הכל בדקו. חקרו, אנשים עברו מכונת אמת, וכל מה שעשו לנו, כל התיק שעשו לנו.

"גם השופט, החכם הגאון, אותו שופט אמר שאני עתיר בנכסים. אני עתיר בנכסים? אז תקחו אותי לבית משפט שלא שילמתי מס. אני גר באמריקה, מי יכול על החוק של אמריקה, אין פרוטה שהם לא יודעים. תביאו לנו אלף דולר שהם שלנו. אלף דולר. עתיר בכנסים? כמה שפיכות דמים, כמה רשעות, כמה שקר, כמה איוולות. כואב לנו, זו הארץ שלנו, ואם היא מתחילה ככה בשקר אחד, סימן שיש עוד הרבה שקרים, ואין בעולם הזה עוד דברים שיכולים לחפות, הכל בסוף נגלה".

"עברנו ניסיון גדול", המשיך הרב. "אנחנו מקווים שעוד נחייה, בזמן שנראה את הסוף של הניסיון הזה, כי הסוף של הניסיון לא יהיה בפשטות, כל מה שעשינו ואמרנו אנחנו לא משקרים. אם הייתי חושב שיש מילה אחת שלא אמת - לא היינו יושבים ואומרים שיעורי תורה.

"הכל אנחנו דוברי אמת, אפשר לבדוק, אבל לא בודקים. מרסקים אותנו, התנהגו באכזריות שאין לה אח ורע, זה לא טוב, צריך להתפלל שיחזרו בתשובה, לא רוצים שיקרה להם רע. המדינה ביד שלהם, העם ביד שלהם, המשטרה והחוק יגיעו לכל אזרח, ואם אתה יודע שכל אחד יגיע לשם, ואתה יודע שיש שם חוסר יושר ואמת, איזה פחד זה לחיות פה", אמר הרב פינטו בכאב.

הרב המשיך להסביר את מופרכות הטענות כנגדו, ועקץ: "זה שכתב את כתב האישום, משורר גדול, צריך לשלוח אותו לכתוב שירים, יש לו דימיון של המזרח התיכון. אתם תראו צדיקים, ה' יעשה ניסים, ולא יעזור לאף אחד כלום, אנחנו נחזור - ודאי. אנחנו יכולים לעזוב את החיים שלנו? אתם אחים שלי, אתם בנים שלי, כמה דם ודמעות יש בקירות האלה. כמה אלפי תלמידים יצאו מכאן.

"תדעו לכם שיש שובה ישראל בכל העולם. יש סנאטורים משובה ישראל, יש חברי קונגרס, יש שופטים, יש פרקליטים, יש שוטרים, הכל יש משובה ישראל".

הרב המשיך להתייחס בפומבי לטענות נגדו: "הודנו בשוחד. כן, איזה שוחד, אמרנו לאותו אדם שישב בכסא, אם זה שוחד, ותדעו אנחנו מכבדים את כולם כבוד גדול, חוק זה דבר ראשון, כמו שהרמב"ם פוסק להלכה, אבל החוסר יושר שהתנהלו איתנו, ותדעו זה יצא, אנחנו אנשים שלא מוותרים, הכל יצא, הכל שמור.

"אנחנו לא רוצים מחלוקת, אמרנו נגמור, הרי אם משטרה דופקת בדלת הם מוצאים משהו, אמרנו תתנו לנו משהו קטן, תפגעו בנו במשהו קטן, אבל האכזריות שהתנהלו איתנו שאין כדוגמתה, אכזריות מפחידה".

הרב פינטו שב על דבריו, כי בכוונתו לשוב לארץ: "אנחנו הולכים לעשות את הניתוח, נחזור בעזרת ה', נעשה יום כיפור ביחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר