צפו: שיא עולם בקפיצת סקי מים

פרדי קרוגר, המתמחה בסקי מים, הצליח לשבור שיא עולם בקפיצת סקי מים, לאחר שהתעופף באוויר למרחק של לא פחות מ-91 מטרים. אכזבה קטנה: הוא עשה את זה באימון. צפו (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
פרדי קרוגר שובר את שיא העולם בקפיצת סקי מים (מתוך ערוץ היוטיוב של X Games, אילוסטרציה: שאטרסטוק)

פרדי קרוגר, המתמחה בסקי מים, הצליח לשבור בסוף השבוע האחרון את שיא העולם לקפיצת סקי מים. קרוגר הצליח להתעופף באוויר למרחק של לא פחות מ-91 מטרים, בערך מגרש פוטבול שלם.

אלא שעל כל השמחה הזו העיבה אכזבה קטנה אחת: קרוגר שבר את שיא העולם במהלך האימונים שלו לקראת הקפיצה הגדולה. עם זאת, השיא עדיין תועד ועל כן נרשם בספר השיאים של גינס.

ביום הקפיצה הגדולה, שהייתה מול קהל, קרוגר ניסה פעמיים לשבור את השיא שקבע יום קודם לכן, אך הוא נכשל. אגב, מי שאימן אותו היא אשתו, המתמחה גם היא בסקי מים.

אנשי המדע של רשת ESPN הסבירו כיצד על קרוגר לשבור את שיא העולם. ובכן, בכדי לעוף באוויר כ-90 מטרים, על קרוגר להגיע לרמפה, ממנה הוא עולה לקפיצה הגדולה, במהירות של לפחות 72 מייל לשעה.

כך אמור קרוגר לבצע את הקפיצה ולשבור את שיא העולם

עם זאת, הסירה משייטת במהירות מירבית של 45 מייל לשעה. מה שאומר שעל קרוגר להאיץ למהירות גבוהה יותר מהסירה. בכדי לעשות זאת, קרוגר השתמש בחבל באורך של כ-30 מטרים. במרחק של כשלושה מגרשי כדורסל מהרמפה, קרוגר עושה סיבוב מסביב לסירה ואז חותך לכיוון הרמפה, מה שמאפשר לו להאיץ למהירות של 72 מייל לשעה - כ-115 קמ"ש.

למרות שהרמפה ברוחב 14 רגל, כ-4 מטרים, על קרוגר להגיע לרמפה בזווית קיצונית בכדי שיוכל להישאר על הרמפה עד למעלה, זאת מאחר והוא מגיע אל הרמפה כשהוא בזווית ובמהירות גבוהה, מה שאומר שלקרוגר יש טווח של פחות מ-2 רגל וטווח זמן של שתי מאיות השניה בשביל להגיע אל הרמפה בצורה הנכונה.

את הרמפה עצמה ציפו בשכבה מחליקה, כך שכאשר קרוגר יוצא מסוף הרמפה, המהירות שלו מואצת למהירות של 80 מייל לשעה - 128 קמ"ש.

לאחר מכן, כשהוא כבר באוויר, קרוגר נשען בזווית של 30 מעלות קדימה, זאת בכדי לאפשר לו לשהות כמה שיותר זמן באוויר.
כאמור, את כל המרכיבים הללו הצליח קרוגר לבצע באימון, יום קודם לקפיצה הגדולה, ובכך לשבור את שיא העולם בקפיצת סקי מים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר