לא רוצים פתרון

למרות השערורייה: איגוד הסמינרים נגד רישום אזורי באלעד

100 תלמידות ללא סמינר, אבל איגוד הסמינרים לא מאפשר את פתרון המשבר: "קביעת אזורים מהוה צורה מסויימת של כפיה על הורים בניגוד לרצונם". בדגל מאיימים: נעצור את התקציב (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הדיון בוועדת החינוך, השבוע (אדיבות המצלם)

המשבר באלעד: בעוד כשבועיים תחל שנת הלימודים אך למעלה מ-100 בנות, ספרדיות ואשכנזיות, תושבות העיר אלעד עדיין לא יודעות היכן ילמדו בשנת הלימודים הבאה. התלמידות נדחו על-ידי הסמינרים המקומיים, רק בשל העבודה שהוריהן יצאו לשוק העבודה.

בזמן שכל גורמי החינוך בעיר, כולל את ראש העיר ישראל פרוש וכמובן ועדת החינוך בראשות ח"כ יעקב מרגי תומכים ברישום אזורי בכדי לסיים את המשבר ולמנוע משבר נוסף בשנה הבאה, החליט איגוד הסמינרים לצאת נגד המהלך ובכך לאפשר את המשך המצב הבעייתי.

במכתב של ראשי איגוד מנהלי הסמינרים שהגיע לידי "כיכר השבת" הם מסבירים מדוע הם מסרבים לאפשר רישום אזורי כהמלצת ועדת החינוך ועיריית אלעד: "כאשר מדובר בגיל בי"ס על יסודי, ההורים שוקלים במבט ארוך טווח את עתיד ילדיהם. ולפי שאיפתם לאורח חיי ילדיהם בעתיד, הם בוחרים את בית הספר הנראה להם, שבו יש את מירב הסיכוי שילדיהם יגדלו ויחיו בעתיד לפי שאיפתם.

"עיקר עיצוב האישיות של התלמיד נעשה בגיל העל יסודי, ומשכך חייבים לדאוג שבתקופה זו החברה הסובבת אותו תהיה מתאימה לרוח החינוכית אותה שואפים להחזיר בו לקראת צאתו לחיים העתידיים. וכפי שכתב הרמב"ם שטבע ברייתו של האדם להיות נמשך אחר רעיו וחבריו ק"ו בגיל בו הוא בונה את אישיותו ומעצב את השקפתו וחובתנו להשתדל שהסביבה החינוכית תהיה הומוגנית בה באים התלמידים מבתים התואמים את אורחות החיים שרוצים להנחיל לו. ומכיון שבית ספר אזורי כולל תלמידים הבאים מבתים בעלי השקפות עולם שונות לא יתכן שהתלמיד ימצא בסביבתם בגיל הקריטי הזה".

באיגוד מסכמים: "קביעת אזורים מהוה צורה מסויימת של כפיה על הורים בניגוד לרצונם, ולכאורה היא פעולה אנטי דמוקרטי, כל זמן שהתנהלות ההורים אינה מהוה הפרת חוק".

באיגוד הסמינרים מתייחסים גם לאפשרות של 'רצף חינוכי' ודוחים גם את האפשרות הזו מהסיבה הבאה: "מיון על פי אזורים או על פי רצף חינוכי, במקרים מאוד מסויימים הינם פתרון טכני נוח לכיבוי שריפות ונוח במבט של רשות שנתקלת בבעיה. אך כאשר שוקלים את הנושא במבט חינוכי נכון, מחשבה זו טומנת בחובה נזק בל יכופר. מאחר והרשויות הממונות על החינוך, תפקידן לדאוג לחינוך המיטבי של דור העתיד, החלטה על פתרון טכני נוח, לדעתנו הינה מעילה בתפקיד".

בדגל התורה הגיבו בחריפות לדברים והבהירו כי התנועה מחויבת לקו התקיף נגד האפליה נגד המנהלים: "אם בנות דגל התורה באלעד או בכל מקום אחר יישארו בבית נדאג לעצירת התקציבים".

הורי התלמידות הגיבו בזעם ואמרו כי מדובר בגילדה של מנהלים שרוצה להגן על חבריה ולהמשיך במדיניות שכל מנהל בוחר לעצמו את האליטות ומשאיר בחוץ את הבנות הפחות מיוחסות. הורי התלמידות הביעו תקווה שהבגץ יעמיד את המנהלים במקום וישים קץ למדיניות האפליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר