שלום כיתה א'

מתרגשים: כשהבן הבכור נכנס לכיתה א' - "התמודדות שונה"

בין עשרות אלפי הילדים שחזרו לתלמודי התורה, ישנם אלפים שמתחילים את כיתה א' ויש הורים שזה להם הבן הבכור. מאיר, אחד מהאבות האלה, מספר לכיכר השבת על ההתרגשות הגדולה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט - פלאש90)

שלום כיתה א': עשרות אלפי ילדים החלו היום את שנת הלימודים בתלמודי התורה ברחבי הארץ, ביניהם אלפי תלמידים שהחלו את כיתה א', וההתרגשות בשיאה.

מאיר, שבנו הבכור החל היום ללמוד בכיתה א' בתלמוד תורה 'משכנות יעקב' ברחוב קיבוץ גלויות בבני ברק, עשה את דרכו מביתו לתלמוד תורה - מרחק הליכה קצר, ובדרך בנו שאל שאלות על תחילת חייו בתלמוד תורה, כששניהם מרוגשים מאוד.

"כבר שבוע שהוא מדבר על זה שהנה תכף הוא ייקח את התיק וילך לתלמוד תורה ויהיה ילד 'גדול'", סיפר האב ל"כיכר השבת", "הוא התעורר בשבת לפנות בוקר ואמר 'אבא, תיקח אותי לחיידר', והייתי צריך להסביר לו ששבת ונשאר עוד יום אחד. כמה שזה נראה משימה קלה, זה ממש לא היה קל".

מעבר להתרגשות של בנו, גם לו ולאשתו יש התרגשות עצומה. "פעם ראשונה שאני שולח את הבן שלי לכיתה בתלמוד תורה, ואין ספק שזה שונה משנה שעברה נמשל שהוא הלך למכינה. אין להשוות. כאן כבר הילד הופך ליותר גדול. לאחד שעכשיו יתחיל להתפלל ולקרוא אותיות. זה אחרת".

לדעתך ההתמודדות תהיה קשה יותר?

"אני חושב שהפעם יהיה קשה יותר מהימים שהוא התחיל גן חדש, משום שכאן ההתמודדות שלו תהיה קשה יותר מבחינת הנושאים החדשים, כמו להתחיל ללמוד אותיות. זו התמודדות שונה אבל אני בטוח שגם את זה נעבור ויהיה בסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר