שבת, מקווה ומוסדות חינוך; ח"כ משה גפני ומנחם שפירא סיירו בצפון

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יחד עם מנהל המחלקה המוניציפאלית של "דגל התורה" מנחם שפירא סיירו במספר ערים בצפון הארץ בכדי לעמוד מקרוב אחר התפתחות הקהילות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני במהלך הסיור (באדיבות המצלם)

נערכים לפתיחת שנת הלימודים בערי הצפון: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יחד עם מנהל המחלקה המוניציפאלית של "דגל התורה" וסגר"ע בני ברק מנחם שפירא סיירו השבוע במספר ערים בצפון הארץ בכדי לעמוד מקרוב אחר התפתחות הקהילות.

גפני ושפירא שאליהם נלווה שלומי פולק עוזרו הפרלמנטרי של גפני עמדו במהלך הסיור מקרוב אחר התפתחות מוסדות התורה והחינוך של הקהילות החרדיות בקריית אתא, קריית מוצקין, קריית ביאליק ורכסים לרגל פתיחת שנת הלימודים של שנת תשע"ו.

השניים פתחו את ביקורם בקרית אתא שם קיבלו את פניהם, נציגי "דגל התורה" בעיר סימון מושאשווילי ואלקנה וייסנשטרן שהציגו בפניהם תחילה את בית הכנסת המרכזי של "יוצאי גרוזיה" ברחוב יוספטל, שם פגשו גם ברב ביהכ"נ הרב אברהם אדג'יאשווילי וכן את אהרן חן מראשי הקהילה הגרוזינית בעיר.

בביקורם בבית הכנסת הדגיש רב בית הכנסת את ההתפתחות של הקהילה התורנית בעיר והרחבת עולם התורה בעיר, כאשר רק בזמן האחרון נפתח כולל אברכים בבית הכנסת בראשות הרב אברהם מושאשווילי בו לומדים יחדיו אברכים בוגרי ישיבות יחד עם אברכים מקהילת יוצאי גרוזיה גם הם בוגרי ישיבות העמלים בתורה. במהלך הדברים הרחיב אהרן חן על היסטוריית בית הכנסת והקהילה הגרוזינית במקום.

לאחר מכן פנו גפני ושפירא יחד עם נציג "דגל התורה" בעירייה סימון מושאשווילי ומנהל מחלקת פניות הציבור של דגה"ת בעיר אלקנה וייסנשטרן לעבר בניין העירייה שם נפגשו עם ראש העירייה יעקב פרץ.

בפגישתם העלה ח"כ גפני את צרכי הקהילה החרדית בעיר, בהם מצוקת מבנים לגני ילדים, הקמת מקווה ופירצת שבת שהחל תופס תאוצה לאחרונה בנסיעת קווי תחבורה ציבורית כבר בשעות אחה"צ בשבת.

ראש העירייה הבטיח במהלך הפגישה לקדם את פיתוח המקווה כאשר הוא מציין כי כבר הקצה שטח מיוחד ורחב ידיים למקום וכעת יקדם את תוכניות הבניה לשלב המעשי, ח"כ גפני מצידו יסייע בהבאת ובאישור התקציבים. גם בעניין גני הילדים של רשת הגנים אמר ראש העירייה כי ידאג להביא לפתרון בהקדם בנושא.

בנוסף הועלתה בקשת הקהילה להסדיר את העירוב בעיר. המדובר בקווי עירוב שמאז הרחבת גבולי העיר לא שודרגו ואף לא הותאמו כאשר בד בבד עמודי העירוב ישנים מאוד ואף לא מקובעים כהוגן בקרקע כך שכעת זקוקים באופן מיידי לחזק ולהקים מחדש את תשתיות העירוב הקיימות. הקהילה החלה לגייס כספים אך עדיין מדובר בהוצאה גדולה פי כמה וכמה, רה"ע הבטיח לעמוד לימין הקהילה בפיתוח העירוב ולהסדירו באופן שיהיה מהדרין מן המהדרין.

כן דרשו לגדור גדר בפירצת השבת בנושא התחבורה הציבורית. לדברי העסקנים בעיר מאז שהמטרונית נכנסה לפעילות הופעלו מספר קווים חדשים שהחלו לפעול בשעות אחה"צ המוקדמות של שבת רח"ל. במהלך הפגישה צוין לשבח העובדה כי ראש העירייה הצליח עד כה לשמר את קדושת השבת בפרהסיה ולמנוע פתיחת חנויות בעיר.

גפני ושפירא המשיכו לסיור בקרית ביאליק שם נפגשו יחד נציג 'דגל התורה' בקריית מוצקין מאיר דאהן עם ראש העירייה אלי דוקורסקי. במהלך הפגישה הציג בפניהם ראש העירייה את התפתחות העיר וצרכיה, גפני הודיע כי יסייע לקרית ביאליק להמשיך בהמשך שגשוגה, בדבריו ביקש גפני מראש העירייה שיבוא לקראת הקהילה התורנית בעיר ולהסדיר את יחס העירייה כלפי הישיבה, ראש העירייה נענה בחיוב והבטיח לשוחח עם חברי המועצה בנושא ולקדם שיח והבנה לטובת כל הצדדים.

לאחר מכן הגיעו לביקור במועצת עיריית רכסים, שם קיבל את פניהם ראש המועצה יצחק רייך, כשהוא מציין את ההתפתחות התורנית בעיר, והגידול במוסדות החינוך בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר