פרסום ראשון

היועמ"ש: אלו האזורים בירושלים בהם ניתן לחלל את השבת

היועץ המשפטי לעיריית ירושלים מפרט במסמך שנחשף כעת ב"כיכר השבת" את האזורים בהם לא תבוצע אכיפה מוגברת נגד פתיחת עסקים בשבת ומנגד האזורים בהם הדבר ייאכף. המסמך המלא

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
רשימה חלקית (גוגל מפות)

הקרב על השבת בבירה: במכתב ששיגר לראש העיר וחברי מועצת עיריית ירושלים, והגיע לידי "כיכר השבת", מפרט היועץ המשפטי של עיריית ירושלים עו"ד אלי מלכא את האזורים בהם תופעל אכיפה מוגברת נגד פתיחת עסקים ביום שבת ומנגד את האזורים בהם האכיפה תהיה קלה בכדי לאפשר לתושבים החילונים והלא יהודים להמשיך בשגרת חייהם.

היועץ המשפטי מסביר במסמך כי "לאור גודלה, רבגוניותה, ייחודיותה ומורכבותה של ירושלים, גובשה מדיניות זו שבבסיסה קריטריונים גאוגרפיים, דמוגרפיים ועוד המתחשבים בין היתר באופיו של האזור, בציבור המתגורר בו, בכל הציבור המגיע לאזור ואשר נחשף לפעילות שבו, לשיקולי מטרד ואיכות סביבה, רגשות דת ואמונה, צרכים חברתיים וכלכללים ועוד".

עוד כותב היועמ"ש: "הסוגיה מהותית במיוחד לירושלים, לה מעמד והרכב אוכלוסייה ייחודיים שאין כדוגמתם בעיר אחרת בישראל. בירושלים נדרשת התייחסות מוקפדת, רגישה וסובלנית לאופן האכיפה של חוק העזר בשל צביונה המיוחד של העיר ירושלים כעיר עתיקה והיסטורית, תיירותית וקדושה לכל הדתות המונותאיסטיות, בירת מדינת ישראל, בעלת הרכב אוכלוסייה מגוון, מורכב וייחודי, אשר מורכבת מבני דתות שונות שימי המנוחה המסורתיים שלהם קבועים בימים שונים מימות השבוע והוא הדין לתיירים הרבים שפוקדים את העיר בכל ימות השבוע".

אזור 1

מע"ר מזרח, העיר העתיקה (למעט הרובע היהודי) והשכונות הערביות בירושלים.

המדיניות: תבוצע אכיפה מופחתת כנגד פעילות מסחרית בימי מנוחה, בהתחשב בהרכב האוכלוסייה, סוג העסק, גרם מטרדים וכו'.

על אזור 1 כותב היועמ"ש: "הוראות סעיף 5 לחוק עזר פתיחת עסקים וסגירתם קובעות כי הוראות חוק עזר לא יחולו על עסק בו כל בעליו לא יהודים ואינם מעסיקים בו יהודים בימי מנוחה.

"בנוסף, גם פרשנות סבירה ומידתית של החוק מעלה כי לא ניתן לאכוף על בן דת אחרת איסור לפתוח ביום מנוחה של הדת היהודית, בייחוד כאשר העסקים ממוקמים באזורים ובשכונות בהם הרוב המכריע של האוכלוסייה המתגוררת בהן אינה יהודית ואשר על פי אמנותה, אורחות חייה וצרכיה השירותים נשוא מסמך זה נדרשים ונצרכים בכל ימות השבוע לרבות ביום המנוחה שעל פי הדת היהודית".

אזור 2

מתחמי תעסוקה ותעשייה עטרות ותלפיות. אזורי תיירות בילוי ופנאי ("האיזור התרבותי - תיירותי"), דרום מערב העיר, עין כרם.

המדיניות: תבוצע אכיפה מופחתת כלפי עסקים מסוג "חנויות נוחות" (עסק קטן כגון קיוסק, מכולת קטנה ופיצוציות) שלדברי מלכא "משרתים את באי האזור ומשלימים את פעילות התרבות והעינוג המותרת והמתקיימת בהם. עם זאת, פעילותם של העסקים הנ"ל תתוחם בגבולות בית העסק בלבד".

על אזור 2 כותב היועמ"ש: "מדובר באזור בו קיימים מתחמי תעשייה ותעסוקה, תיירות, אזורי בילוי, תרבות ופנאי. אזור זה מאופיין בפעילות תעשייתית, עסקית, תיירותית ותרבותית. פעילות זו מתמקדת במתחמים או בצירים שאינם מרכזיים ובחתך אוכלוסייה הצורכת שירותים אלה".

אזור 3

מע"ר חרדי, קריית הלאום, הרובע היהודי ומרכז העיר (השטח שבין הרחובות קינג ג'ורג', הנביאים, שבטי ישראל, שלמה המלך ועד אגרון ורחוב אגריפס לכל ארכו עד לצומת הרחובות אגריפס שדרות בן צבי).

המדיניות: תבוצע אכיפה מוגברת כנגד פעילות מסחרית בימי מנוחה, בהתחשב בהרכב האוכלוסייה, סוג העסק, מיקומו, גרם מטרידים וכ"ו.

על אזור 3 כותב היועמ"ש: "חלק מאזורים אלה מאופיינים בצביון דתי. בנוסף, מרכז העיר מהווה ציר מרכזי למעבר בין שכונות דתיות, מעבר לבתי תפילה מרכזיים וציר הליכה מרכזי לכיוון הכותל המערבי, הרובע היהודי והמקומות הקדושים. היינו מדובר באזור ייחודי מבחינת צביונו ואופיו, שמהווה סמל ערכי והיסטורי בעיר ירושלים, ויש לשמרו על כל ערכיו ומאפייניו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר