לאחר שסירבו לקבל תלמידות

י-ם: שלושה מנהלי סמינרים יתייצבו לשימוע במשרד החינוך

שלושה מנהלי סמינרים בירושלים יתייצבו היום לשימוע במשרד החינוך לאחר שסירבו לקבל בנות ששובצו על ידי צביקה כהן ועיריית ירושלים. גורם בש"ס מבהיר: "לא יהיו כאן פשרות" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

פרסום ראשון: שלושה מנהלי סמינרים בירושלים יתייצבו היום (חמישי) לשימוע בלשכתו של מאיר שמעוני, מנהל מחזו ירושלים והמחוז החרדי במשרד החינוך. הסיבה: סירבו לקבל בנות ששובצו על ידי עיריית ירושלים.

בעוד עשרה ימים תחל שנת הלימודים אך עשרות בנות ששובצו על ידי מחלקת החינוך החרדי בעיירה טרם קיבלו תשובות ממנהלי הסמינרים. יו"ר ש"ס המקומית ומנהל המחלקה שאחראי על השיבוץ, צביקה כהן, העלה מדרגה את המאבק מול מנהלי הסמינרים שמסרבים לקבל את השיבוצים שלו, ואלו הוזמנו להגיע היום לשימוע במשרד החינוך.

מנהל הסמינר המרכזי שיגיע היום לשימוע הוא מנהל סמינר 'הישן', הרב ישראל לוין, שמסרב לקבל 21 בנות ששובצו על ידי צביקה כהן.

מנהלת סמינר נוספת שתתייצב לשימוע היא מנהלת סמינר 'מורשת' בעיר, הגברת יפה זלזניק, שמסרבת לקבל שש תלמידות ספרדיות ששובצו.

צביקה כהן ונשיא המועצת הגר"ש כהן, אתמול

ההפתעה בזימונים לשימוע הם דווקא מנהלי סמינר ספרדי שמסרבים לקבל ארבע בנות ששובצו על ידי צביקה כהן, מדובר במנהלי סמינר 'בנות אלישיב' בשכונת בית ישראל. המנהלים הם הרב יהושע שרהבני והרב דניאל זאדה.

גורם בש"ס הארצית אמר ל"כיכר השבת" כי "לא יהיו כאן פשרות, אנחנו מבטיחים לכם שלא תישאר בת אחת בירושלים ללא סמינר. הרב צביקה כהן עושה את העבודה בצורה הטובה ביותר, ללא משוא פנים גם למנהלים שהם בקשר טוב אתו. מי שלא יקבל את הבנות לא יהיה לו זכות קיום ואין לנו בעיה שיסגור את הסמינר שלו".

בתוך כך, במהלך שמחת בר המצווה לנכדו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן, ברך הגר"ש את צביקה כהן והורה לו שלא להתפשר בנושא הבנות. "מדובר בדיני נפשות", הבהיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר