'יהדות התורה' תילחם נגד

בן צור מבהיר: נקדם את הצעת החוק לרישום אזורי בסמינרים

בעקבות מכתב גדולי ישראל של 'דגל התורה', ח"כ יואב בן צור (ש"ס) מבהיר כי החוק לרישום אזורי בסמינרים יקודם בברכת מועצת חכמי התורה • ב'יהדות התורה' מבטיחים להילחם בחוק (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני, יואב בן צור ואריה דרעי (צילומים: מרים אלסטר ויונתן זינדל - פלאש 90)

האפליה בסמינרים: בעוד הסערה סביב מכתבם של גדולי ישראל של 'דגל התורה' בעניין הרישום האזור באלעד מסרבת לשכוך מתברר כי בסיעת ש"ס מתכוונים להמשיך עם החוק אותו הגישו בעניין בתמיכת מועצת חכמי התורה.

ח"כ יואב בן צור (ש"ס) הגיש הצעת חוק שצפויה ככל הנראה לעשות סוף לאפליית הבנות הספרדיות בסמינרים בכך שתקבע כי הרישום לבית ספר תיכון - סמינר, יתבצע לפי רישום אזורי, מה שאומר שאותן בנות ימשיכו מבית הספר היסודי אל הסמינר. את החוק הגיש בן צור לבקשתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

אלא שביום חמישי בערב פורסם מכתבם של גדולי ישראל, מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, בעקבות הסערה באלעד, בו הם מודיעים כי הם מתנגדים בתוקף לרישום אזורי לסמינרים.

"הננו לגלות דעתנו שאין לשנות מצביון התיכונים והסמינרים מקדמת דנא כאשר יסדו גדולי ומאורי הדור זצקולל"ה ואין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי וכיוצא בזה בשום אופן ואופן", כתבו הרבנים.

מיד לאחר פרסום המכתב התעוררה השאלה האם בכוונת ש"ס להמשיך את החקיקה שיכולה לגרור התנגדות מצד 'יהדות התורה' או שמא להמשיך בכל הכוח במאבק נגד אפליית הבנות הספרדיות.

ח"כ יואב בן צור, יוזם החוק, אומר בצהריים (ראשון) בשיחה עם "כיכר השבת" כי החוק אושר על ידי מועצת חכמי התורה של ש"ס וכי אין שום קשר בין מכתב הרבנים של 'דגל התורה' לבין החוק אותו הגישה ש"ס.

"אנחנו עושים את מה שאנחנו חושבים לנכון, אין קשר ל'דגל התורה', אנחנו עצמאיים, אנחנו לא קשורים לרבנים אחרים", אומר ח"כ בן צור.

יצוין כי כבר בשנה שעברה הודיע אריה דרעי כי יפעל על מנת להביא לרישום אזורי, אך כעת כשש"ס בממשלה ודרעי מכהן כשר בכיר בה, יש בכוחו להוביל לאישור הצעת החוק.

מנגד, ב'דגל התורה' אומרים כי יצביעו נגד החוק. "עוד לפני מכתבם של גדולי ישראל בסוף השבוע, התכוונו להצביע נגד. בלי קשר למכתב, מהלך דרמטי עושים בהסכמה ולא באמצעות חקיקה. אנחנו נעשה הכל בכדי לטרפד את הצעת החוק שלא יגיע להצבעה", אומר גורם בכיר ב'דגל התורה'.

גם ב'אגודת ישראל' אומרים דברים דומים: "אנחנו נתנגד למהלך כזה, כרגע הוראתם של גדולי ישראל היא להתנגד לרישום אזורי. כל עוד ולא נקבל הוראה אחרת, בוודאי שנצביע נגד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר