כתב אישום הוגש נגד הרוצח ישי שליסל: "החליט לרצוח בדם קר"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הרוצח ישי שליסל, שדקר למוות במצעד בירושלים את שירה בנקי ופצע עוד שישה. על פי כתב האישום בבוקר המצעד הוא החליט להגיע ולדקור בכדי להרוג (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד אשרת שוהם, הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד הרוצח ישי שליסל, שרצח את שירה בנקי ע"ה, בגין עבירת רצח בכוונה תחילה, שישה ניסיונות רצח ופציעה בנסיבות מחמירות.

שליסל מואשם כי בעת מצעד התועבה שהתקיים בירושלים בסוף חודש שעבר דקר למוות את שירה בנקי ע"ה, וניסה להביא למותם של שישה צועדים נוספים וכן פצע צועדת נוספת, עת התפרץ למתחם המצעד ודקרם בסכין שבה הצטייד מראש.

בכתב האישום נכתב כי במהלך חודש יולי 2015, לקראת המצעד, התבטא שליסל במספר הזדמנויות, הן באמצעי תקשורת והן בדרך של תליית מודעות בבתי כנסת בשכונות חרדיות בירושלים ובקריית ספר, כנגד קיומו של המצעד והיותו מנוגד לחוקי התורה על פי הבנתו. כמו כן קרא הרוצח בדבריו לעשות מעשה כנגד משתתפי המצעד.

ביום המצעד בשעות הצהריים יצא שליסל מבית הוריו במושב יד בנימין שם התגורר, ונסע לירושלים, לאחר שגמלה בליבו החלטה לדקור למוות משתתפים במצעד.

לשם כך, הוא רכש סכין מטבח בעלת להב רחב ובאורך 15 ס"מ. בשעות אחר הצהריים של אותו יום, בסמוך לשעה 18:00, הגיע שליסל לאזור הסמוך למסלול המצעד, שעבר באותה עת ברחוב קרן היסוד.

כתב האישום חושף פרט נוסף, במחדל המשטרתי הגדול, שליסל ניסה להיכנס אל מתחם הצועדים מכיוון רחוב לינקולן, אולם שוטרות שהיו במקום ביקשו ממנו להתרחק מהמקום, הוא שב על עקביו ופנה לרחוב וושינגטון הסמוך.

הוא הסתיר את הסכין בתוך בגדיו, ובסמוך לשעה 18:39 נכנס אל מתחם הצועדים דרך רחוב וושינגטון, בסמוך לחנות מכולת המצויה במקום, תוך שהוא עוקף שוטרת ושוטר שעמדו במקום.

באותה עת צעדו אנשים רבים במתחם הצועדים ברחוב קרן היסוד בסמוך לרחוב וושינגטון, ביניהם שירה בנקי ע"ה, ירדן נוי, כפיר גיל, נעם אייל, שגיב סטקולשציק, יעל בלקין, שלי בר ניב ונגה כהן.

כתב האישום מתאר את הרגעים הדרמטיים, שליסל נכנס אל בין הצועדים תוך שהוא מניף את הסכין מעלה ונועץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו במטרה לגרום למותם, כשלאחר כל דקירה הוא שולף את הסכין ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר.

כך, תחילה נעץ שליסל את הסכין בחוזקה בגבו של ירדן נוי, לאחר מכן התקדם במורד הרחוב בין הצועדים במהירות, ונעץ את הסכין בחוזקה בגבו העליון של נעם אייל. הוא המשיך במסע הטירוף, התקדם ונעץ את הסכין בחוזקה בגבה העליון של שירה בנקי, ולאחר מכן התקדם ונעץ את הסכין בחוזקה בגבה העליון של יעל בלקין.

הוא המשיך ונעץ את הסכין בחוזקה בגבו העליון של כפיר גיל. משם נע אל עבר שגיב סטקולשציק בכוונה לדקור אותו בגבו באופן דומה, אך לנוכח הצעקות והמהומה שהתחוללה מאחוריו הסתובב שגיב לאחור והסכין פגעה בזרועו הימנית. שליסל התקדם כשהסכין בידו, ובתוך כך פצע את נגה כהן, שעמדה בסמוך, בזרועה.

לבסוף הוא ניסה לנעוץ את הסכין גם בגבה של שלי בר ניב כפי שנעץ ביתר הצועדים, אולם הופל ארצה על ידי שוטר שרדף אחריו.

כתוצאה מנעיצת הסכין בגבה נגרם לשירה בנקי קרע בריאה הימנית ובכלי דם, אשר גרם לאיבוד דם רב. שירה התמוטטה ואיבדה את הכרתה ונגרם לה נזק מוחי קשה. היא פונתה לבית החולים ונותחה מספר פעמים, ונפטרה כתוצאה מפציעתה.

בכתב האישום נכתב כי במעשיו הביא הנאשם במזיד למותה של שירה בנקי, בכוונה תחילה ולאחר שהחליט להמיתה בדם קר וללא שקדמה התגרות בתכוף למעשה באמצעות סכין שהכין מראש, כן ניסה הנאשם להמית את ירדן נוי, כפיר גיל, נעם אייל ,יעל בלקין שגיב סטקולשציק ושלי בר ניב, לאחר שהחליט להמיתם בדם קר ובאמצעות סכין שהכין מראש ופצע את נגה כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר