בשורה לברסלבים

השר ישראל כץ אישר באופן חריג טיסות ליליות לאומן

שר התחבורה ישראל כץ אישר באופן סופי לטיסות לאומן לצאת מנתב"ג לאחר השעה המותרת בחוק הרעש, זאת בעקבות החשש שחסידים רבים יחללו את ראש השנה. כל הפרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טסים לאומן. ארכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

בשורה טובה ליוצאים לאומן: שר התחבורה ישראל כץ, העניק היום (שלישי) באופן סופי אישור חריג לטיסות ליליות לאומן במוצאי שבת סליחות, זאת למרות חוק הרעש הקובע כי לא ייצאו טיסות מנתב"ג בשעות הלילה.

ההחלטה של השר כץ התקבלה לאחר פניות רבות של חסידים שאמורים לצאת לאומן לראש השנה שטענו כי בעקבות האיסור על המראות ליליות מנתב"ג ובעקבות העומס הרב הצפוי עם יציאתם של אלפי חסידים לאומן, קיים חשש כי חלק מהטיסות יגיעו באיחור לאומן ועלול להיווצר מצב שחסידים רבים יחללו את ראש השנה.

סגן שר החינוך מאיר פרוש פעל בחודשים האחרונים להסדיר את כלל הטיסות ובכללן טיסת מוצ"ש ערב ראש השנה. כאמור, שר התחבורה קיבל את בקשתו ואישר המראות ליליות לאומן במוצאי שבת לפני החג.

כידוע, השנה חל ראש השנה ביום ראשון בערב ורבים מבקשים לטוס לאומן במוצאי שבת, אך מנגד הם נתקלו בקשיים בעקבות הוראה של משרד התחבורה על איסור המראות בשעות הלילה מנתב"ג בין השעות -01:30 עד 05:00, כך שנוצר חשש שהטסים לאומן לראש השנה יגיעו לאומן שעות ספורות לפני התקדש החג.

לפני כחודש פנה פרוש לשר התחבורה בכדי להסדיר את נושא הטיסות הליליות. בעקבות כך פנה מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, למנכ"ל שדות התעופה יעקב גנות וביקש ממנו לפעול להוצאת הטיסות האמורות תוך מקסום הסמכויות שנתנו למנהל נתב"ג.

לאחר שהסוגיה באה אל פתרונה התעוררו קשיים נוספים שהצריכו התערבות נוספת של סגן השר פרוש שפנה לשר התחבורה וביקש ממנו להסדיר ולאשר את הטיסות הליליות. כאמור היום הודיע שר התחבורה באופן סופי שהוא מאשר באופן חריג את הטיסות הליליות במוצ"ש ערב ראש השנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר