סוף הסאגה בירושלים

בית המשפט חייב את סמינר 'הישן': לקבל עוד היום את 21 התלמידות

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר את עתירת סמינר 'הישן' להוצאת צו ביניים וחייב את המנהל הרב ישראל לוין לקבל ללימודים את 21 הבנות ששובצו על ידי העירייה - עוד היום (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמינר 'הישן' (צילום: כיכ רהשבת)

מכה לסמינר הישן: בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר (שני) את העתירה של סמינר 'הישן' להוצאת צו ביניים וחייב אותם לקבל את 21 הבנות ששובצו על ידי מחלקת החינוך החרדי בעיריית ירושלים בראשות צביקה כהן. סערת סמינר 'הישן' נחשפה לראשנה ב"כיכר השבת".

מנהל הסמינר הרב ישראל לוין ביקש מבית המשפט להוציא צו ביניים בכדי שלא יחוייב לקבל את הבנות באופן מיידי, אך השופטת רבקה פרידמן-פלדמן דחתה את בקשתו וחייבה את המנהל לקבל את הבנות ללימודים - עוד היום.

פרקליטו של הרב לוין, עו"ד אופיר צברי הודיע לבית המשפט כי הנהלת הסמינר תקבל את הבנות באופן מידיי.

עם זאת, בהמשך ידון בית המשפט בעתירה העקרונית נגד השיבוץ, במידה והעותר לא ימשוך אותה שכן קשה לראות מצב שבית המשפט יבקש להוציא בנות שהחלו את הלימודים.

מחזיק תיק חינוך חרדי בירושלים, צביקה כהן, מי שניהל את המאבק מול סמינר הישן, הגיב להחלטת בית המשפט ואמר ל"כיכר השבת": "אין לי דבר נגד מנהל סמינר הישן הרב ישראל לוין. אני מכבד אותו. אבל אני דאגתי ל-21 הבנות שישבו בבית, אני שמח שבית המשפט קיבל את העמדה שלנו ואני מקווה שכך תסתיים הסאגה הזו".

בסמינר 'הישן' טענו בכל החודש האחרון כי הסיבה לאי קבלת התלמידות אינה אפליית ספרדיות. הרב ישראל לוין אמר בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" כי הסיבה היחידה היא צפיפות בכיתות וכי אי אפשר לחנך כיתה עם 50 תלמידות.

אתמול התייחס מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני בראיון ל"כיכר השבת" ואיים: "אני רוצה להבהיר בצורה ברורה וחד משמעית, במידה ולא ימצא פתרון, והבנות לא תשובצנה אנחנו נפעיל את כל האמצעים העומדים לרשות המשרד, כולל שלילת רישיון, אם צריך גם עצירת תקציבים ואם צריך גם שלילת רישיון הוראה.

"הכל בהדרגה ולא בכוח. אבל אני חושב שיש איזה שהוא גבול לכל תעלול. לא יתכן שתלמידות לא ימצאו את מקומן במסגרות חינוך כפי שעיריית ירושלים, שהיא הרשם, שיבצה על פי חוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר