כך התקבלו הבנות ששובצו בכפייה לסמינר 'הישן' בירושלים

19 הבנות ששובצו בכפייה לסמינר "הישן" בירושלים, נכנסו הבוקר למוסד ועברו שורת מבחנים. "המערכת התייחסה בצורה מצויינת" ציין אחד ההורים, אך היו גם רגעים כואבים במיוחד. כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמינר הישן (צילום: כיכר השבת)

סערת סמינר הישן: 19 הבנות ששובצו על ידי העירייה ובהוראת בית המשפט נכנסו הבוקר (שלישי) ללמוד בסמינר הישן בירושלים, עברו ראיונות במקום. ההורים טוענים כי הבנות זכו ליחס טוב מצד המערכת, אולם היו גם רגעים פחות נעימים, כמו התפרצות של תלמידה לעבר הבנות ששובצו.

"אמרו לנו שוועד ההורים החליט להשבית את הלימודים ושזה לו תלוי בהנהלה. הצוות עצמו התייחס אלינו בצורה מצוינת ועם הרבה חיוכים, שיחקו את המשחק" מספר אחד ההורים בשיחה עם "כיכר השבת".

הבנות נכנסו לכיתות ריקות מתלמידות, מספר אחד ההורים: "הצוות שאל את הבנות כל אחת באיזה כיתה היא רוצה ללמוד, לפי החברות שלה".

עם זאת, נוכח בסמינר מספר גם על רגעים קשים יותר: "נכנסה בת והחלה לצעוק לעבר התלמידות שהן לא רצויות בסמינר וכי הן הורסות את המוסד החינוכי". לדברי עד הראייה: "הייתה גם אשה שאמרה שהיא אחת האמהות, אינני יודע אם היא באמת אמא או מורה, והיא צעקה על הבנות שיחפשו סמינר אחר כי בית המשפט לא יקבע כל אחת איפה תלמד, זה היה רגע קשה".

לדבריו: "ראית את הבנות בוכות, זה מזעזע וכואב, כבודן של ילדות בנות 14-15 נרמס, איפה האנושיות? לאן הגענו?". כמו כן, מספרים הנוכחים בסמינר, כי הבנות התבקשו לעבור רישום וראיון, אלו שעברו רישום ומבחן התבקשו לעבור ראיון נוסף "אמרו לבנות לעבור מבחן פסיכומטרי בשביל להציג לבית המשפט מי מתאימה ומי לא".

את תגובתו של הרב ישראל לוין, מנהל הסמינר, לא היה ניתן להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר