"14 שנות צינוק"

מאות תלמידות חרדיות הפגינו נגד ניר ברקת: "די לקיפוח"

מאות תלמידות והוריהם מבית הספר היסודי והסמינר "ירים משה" של הגאון רבי עזרא ניסן, הפגינו הבוקר בכיכר ספרא, נגד ראש העיר ניר ברקת בדרישה לקבל מבנה ראוי לצרכי המוסדות. תיעוד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מאות מתלמידות בית הספר היסודי והסמינר 'ירים משה', בנשיאות הגאון רבי עזרא ניסן, הגיעו הבוקר (רביעי) להפגין מול לשכתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בכיכר ספרא, בדרישה לקבל מבנה ראוי עבור הסמינר בו הן יוכלו ללמוד.

התלמידות נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "ניר ברקת, עצור את הקיפוח", "ירים משה, 500 תלמידות - תת תנאים" ו"14 שנות צינוק".

אל הבנות התלוו חלק מההורים שאמרו במקום "סליחות". יצוין כי סמינר 'ירים משה' נחשב לאחד הסמינרים הספרדים החשובים בירושלים, "יש הרבה בנות שרוצות להתקבל אבל לצערנו אין מקום", אומר גורם בהנהלת הסמינר.

הרב יהודה בלולו, מנכ"ל מוסדות 'ירים משה' אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "הסמינר לבנות קיים כבר 14 שנה, לשמחתנו משנה לשנה התלמידות מתרבות והביקוש הולך וגדל, אך לצערנו, מקום אין. הבית ספר ממוקם ברחוב יהודית, בבניין דירות, אנחנו בקומה ראשונה בארבעה חדרים קטנים וצפופים, אין לנו חצר והפרוזודור הוא 80 ס"מ, אין מקום לא בכיתות ולא מחוצה להם".

"לאחר הבטחות חוזרות מצד העירייה, במשך שנים רבות, לא זכינו למענה. לפני שלוש שנים ביקר במקום ראש העיר ניר ברקת והנהלת האגף לחינוך חרדי דאז בראשות יצחק פינדרוס, הובטח לנו שהנושא יטופל, אך לצערנו הרב לא נעשה שום דבר בעניין".

לדבריו: "קמו ועד ההורים והחליט ולעשות את המחאה בקריאת תהילים ושופרות. וכולנו תקווה שהזעקה של הבנות תשמע ובורא עולם יאמר די לצרותינו".

הרב בלולו ביקש להדגיש בסיום דבריו: "למרות שגורמים אינטרסנטים נסו לשייך את ההפגנה, שכביכול היא נגד סגן ראש העיר צביקה כהן, הדבר אינו נכון. אין לנו דבר נגדו. יותר מזה, הוא הבטיח לעזור לנו אבל כנראה הבירוקרטיה של העירייה חזקה מכולם".

צפו בתיעוד מהפגנת הבנות. צילומים: כיכר השבת. תמונה ראשית, יונתן זינדל, פלאש 90

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר