צפו: לוחמי השייטת משתלטים על אסדת גז

חיל הים הציג את מגוון האמצעים להגנה על אסדות הגז של ישראל בלב ים. בין היתר הוצג יירוט טיל חוף-ים לעבר אסדה ותרגול של התמודדות עם ניסיון השתלטות של מחבלים על אסדה. צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(תמונות: דו"צ. וידאו: דו"צ ועידו בקר - ynet)

חיל הים חשף היום (רביעי) חלק ממגוון האמצעים והתרגילים להגנה על אסדות הגז של ישראל בלב ים. בין היתר הוצג הטיל "ברק 8" שהותקן על גבי ספינות חיל הים, שאמור ליירט טיל חוף-ים שנורה לעבר אסדת גז, ותרגיל של התמודדות עם ניסיון של מחבלים להשתלט על האסדה.

בצה"ל מניחים כי בידי ארגון הטרור חיזבאללה קיימת היכולת לפגוע באסדות ועל כן נערכים בצורה מתוגברת לניסיונות שונים של ארגוני הטרור לפעול כנגד האסדות.

כאמור, בחיל הים הציגו ניסוי שנערך לטיל "ברק 8" יחד עם המכ"ם המתקדם "אדיר" של התעשייה האווירית והותקן כבר על אחת מספינות הטילים של חיל הים. ה"אדיר" זיהה טיל "אויב" מסוג פז ששוגר מהחוף לכיוון "מטרת אסדת גז", ובמקביל שוגרו לעברו טילי היירוט ברק מסיפון הסטי"ל, והפילו את טיל בעודו באוויר - ממש בדומה לפעולת כיפת ברזל.

מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג, אמר: "המים הכלכליים הם פי שניים משטח מדינת ישראל והשטח הזה מזמין את ארגוני הטרור לפגוע במגוון הזדמנויות באסדות הגז. בחיל הים פיתחנו תפיסה מבצעית ייחודית להגנת המים הכלכליים, משולבת ורב-ממדית, באוויר, בים ומתחתיו במטרה לייצר עליונות ימית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר