פרסום ראשון

סוף למאבק הכשרות בצפת: נציג חב"ד הסיר כשרות "העדה" מחנותו

אחרי מכתב רב חב"ד בצפת הרב ביסטרצקי בו אסר להיכנס לחנותו של חבר המועצה מטעם חב"ד משה אוחיון, מכיון שיש לה כשרות העדה החרדית, הסיר אוחיון את הכשרות. המכתב בפנים (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מאבק הכשרות בצפת: חבר המועצה בצפת ונציג חב"ד משה אוחיון הסיר את כשרות העדה החרדית מחנותו, לאחר שרב חב"ד בעיר, הרב מרדכי ביסטרצקי, פרסם מכתב לתושבים ובו מחה על כך שהנציג לקח את הכשרות המדוברת ולא זו של חב"ד.

בפתח מכתבו מסביר אוחיון כי יחסיו עם הרב טובים. "מאז ומקדם יודעים כולם אשר כבוד הרב ומוסדותיו חשובים לי ועומדים בראש מעיניי. מעל לכל יעידו על כך כעשר שנות פעילותיי לטובת המוסדות והקהילה והכל בהתנדבות מלאה".

אוחיון מבהיר : "עוד קודם פתיחת המאפייה וכן בכל שלבי ההקמה עמדנו אני וגיסי שיחי' בקשר עם הרב, במטרה לקבל את הכשר המהדרין של רבנות צפת לצד הכשר העדה החרדית כפי שקיים מאז ומקדם בכעשר בתי עסק גדולים בעירנו. חשוב לציין שמאפייה זו הינה סניף של מאפייה של גיסי בקריית שמונה, הנמצאת תחת השגחת העדה החרדית ועל כשרות זו התעקש גיסי.

"עם זאת וברור היה לי וכן הצהרתי בפני הרב וכל המתעניינים, כי כשרותו של הרב היא זאת שתתנוסס לתפארת בחנות", הוסיף.

עוד כתב כי "במהלך הזמן עמדתי בקשר עם הרב וקיבלתי על עצמי הגבלות מחמירות מאוד באשר לפרסום הכשר העדה החרדית, על אף שידעתי וידעו כולם כי הדבר יסב לנו נזק כספי רב. בכל אופן עשיתי".

חבר המועצה כותב כי "לצערי, ביום שישי הודיע הרב כי עלי להסיר לגמרי את כשרות העדה החרדית, ללא שום הסדר כזה או אחר ועד מבחינתו הדבר נחשב כמלחמה אישית בו ובמערכת הכשרות".

לאור זאת הוא מודיע "בהיות ובמצב שנוצר הרי שיכול לצאת מכך חילול שם קהילתנו, הרי שנאמן לדרכי בשמירת כבוד הרבי מעל לכל השיקולים מקבל אני על עצמי את הגזירה ואסיר מהמאפייה את תעודת הכשרות של העדה החרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר