מסקנות חריפות

המחדל המשטרתי במצעד בירושלים: קצינים יועברו מתפקידם

משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים פרסמו את דו"ח הוועדה שבדקה את המחדל המשטרתי במצעד בי-ם, בו נרצחה שירה בנקי ע"ה. הוועדה ממליצה להעביר מתפקידם שבעה קצינים (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים פרסמו הערב (ראשון) את הדו"ח המתוקן של הוועדה שבדקה את המחדל המשטרתי החמור במצעד בירושלים, בו נרצחה שירה בנקי ע"ה על ידי ישי שליסל ונפצעו שישה בני אדם נוספים.

הוועדה בדקה את הכשלים החמורים שהובילו לכך ששליסל הצליח להגיע למצעד, לרצוח את שירה בנקי ולדקור שישה בני אדם נוספים, זאת לאחר שרק שבועות ספורים לפני המצעד הוא שוחרר מהכלא לאחר שריצה 10 שנות מאסר על אירוע דקירות דומה שביצע במצעד בירושלים בשנת 2005.

כאמור, הערב התפרסם הדו"ח, בו ממליצה הוועדה להדיח מתפקידם שבעה קציני משטרה ולקבל המלצות אישיות נגד 11 קצינים. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיבלת את ממצאי הדו"ח. ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, קיבל את ההמלצות והורה ליישם אותן.

לפני כשלושה שבועות הוגשו מסקנות הוועדה לשר ארדן, אך זה דחה אותן וביקש כי הוועדה תבדוק שוב את פעולת המשטרה במחדל ותדאג לכלול מסקנות אישיות קשות נגד האחראים.

כזכור, מיד לאחר האירוע הקשה הפנו בכירים לשעבר במשטרה אצבע מאשימה כלפי מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, וקראו לו להתפטר מתפקידו. עם זאת, על פי המלצות הוועדה, למפקד המחוז אדרי תירשם הערה פיקודית בלבד, זאת נוכח אחריותו על הנעשה במחוז וחוסר בהירות שיצר בנוגע לתחומי האחריות בין המרחבים ובינם לבין המחוז.

גם למפקד מרחב ציון, תנ"צ אפי חביביאן, תירשם הערה פיקודית בלבד, זאת נוכח הליקויים שנמצאו בפעילות המרחב, בעיקר בציר המודיעיני ואחריותו כמפקד טריטוריאלי.

הקצין הבכיר ביותר שיועבר מתפקידו הוא מפקד מרחב מוריה, תנ"צ קובי דוידיאן, שלא יקודם במשך חמש שנים ולא ישמש בעתיד בתפקידים פיקודיים, זאת נוכח אחריותו הטריטוריאלית והפיקודית על הצומת שבה אירע הרצח ועל התנהלות הכוחות שפעלו תחת פיקודו.

ראש ענף מודיעין במחוז ירושלים יועבר מתפקידו ולא יקודם במסלול פיקודי/מבצעי במשך שבע שנים. הוא לא ישמש בעתיד בתפקידי מודיעין.

ראש הזרוע המבצעית בימ"ר יועבר מתפקידו ולא ישמש בתפקיד מבצעי במשך חמש שנים, נוכח אחריות הזרוע על איתור "דמויות חריגות" במצעד וברחובות הסמוכים לו.

ראש לשכת מודיעין ובילוש במרחב מוריה יועבר מתפקידו נוכח אי מימוש אחריותו וחלק מהנחיות מפקד המרחב.

לקצין אג"מ של מרחב מוריה תירשם הערה פיקודית, נוכח אחריותו אחריותו על תדרוך מפקדי משימות בצעדה.

לקצין אמ"ן של מרחב ציון תירשם הערה פיקודית.

מפקד מקטע ב' בציר התהלוכה יועבר מתפקידו ולא ישמש בתפקיד פיקודי למשך חמש שנים.

שוטר מג"ב שעמד בחסימה ברחוב וושינגטון, שם עבר שליסל, הועבר מתפקידו ולא ישמש בעתיד בתפקיד פיקודי.

בדו"ח הוועדה נאמר כי על אף ההכנות וההיערכות של המשטרה, עבודת המטה, הפיקוד והמודיעין לקו בכשלים שגרמו לכך שההתראות והאיומים לא קיבלו בפועל מענה הולם ולא מנעו במבחן התוצאה את כניסתו של שליסל למצעד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר