מתווה הגז אושר בכנסת; נתניהו: "זה יום גדול"

מתווה הגז אושר בכנסת ברוב של 59 תומכים ו-51 מתנגדים. לאחר האישור אמר רה"מ נתניהו כי "אני מחויב להביא את הגז לכלכלת ישראל, את מאות המיליארדים לחינוך, לרווחה ולבריאות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ )

מלאת הכנסת אישרה בצהריים (שני) ברוב של 50 תומכים מול 51 מתנגדים את מתווה הגז. בסיום ההצבעה, מחה ראש הממשלה כפיים בחיוך.

עם זאת, להצעה להעביר את הסמכויות מידיו של שר הכלכלה אריה דרעי לממשלה כדי לאשר את המתווה - לא היה רוב וההצעה לא עלתה להצבעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת בחדר הממשלה בכנסת ואמר כי "זה יום גדול למדינת ישראל. אני מחוייב להביא את הגז לכלכלת ישראל, את מאות המיליארדים לחינוך, לרווחה ולבריאות של אזרחי ישראל ואת עשרות המיליארדים להשקעות ומקומות עבודה".

לדבריו: "שיפרנו את המתווה, העברנו אותו בממשלה והעברנו אותו היום ברוב מוחץ בכנסת. יש עוד מכשול אחד אבל כשאני רוצה להשיג משהו, אני משיג אותו. יהיה גז לישראל. אני רוצה את זה לאזרחי ישראל, להורדת יוקר המחייה, להזרמת כסף עצום לקופת המדינה, לביטחון אנרגטי. הדבר הזה יושג, אנחנו מתקדמים צעד אחר צעד ומסלקים מכשול אחר מכשול".

ראש הממשלה הוסיף ואמר: "אמרו לנו בהתחלה: לא רואים את המתווה. אז פתחנו את המתווה. אמרו לנו לשפר אותו, שיפרנו אותו. אמרו לנו להביא אותו לממשלה, הבאנו ואישרנו. אמרו לנו להביא אותו לכנסת ואישרנו אותו ברוב קולות. עכשיו נותר עוד מכשול אחד ואנחנו נתגבר עליו כי זה הדבר הנכון לאזרחי ישראל".

נתניהו התייחס לשר הכלכלה אריה דרעי שמסרב לחתום על סעיף 52, מה שמעכב את אישור המתווה, ואמר: "אני רואה את אריה דרעי כשותף ואני מדבר על שותפות ואני מדבר על הבאת הגז לכלכלת ישראל. אני רוצה את זה כי זה הדבר הנכון לעשות לכלכלת ישראל, ואנחנו נעשה את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר