שנה ללהיט החסידי

"לא לוקחים קרדיט, היינו בסה"כ השליחים"; היוצרים שמאחורי 'ואפילו בהסתרה' מדברים

שנה אחרי ההצלחה המסחררת של "ואפילו בהסתרה", גבי כץ פגש לראיון מיוחד את שייע גרוס, מלחין השיר ויואלי קליין, המבצע. "אנחנו לא לוקחים את הקרדיט, היינו שליחים של בורא עולם" (מוזיקה)

גבי כץ | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

שנה אחרי ההצלחה המסחררת של הלהיט "ואפילו בהסתרה", שייע גרוס, מלחין השיר ויואלי קליין, המבצע המקורי של השיר, מספרים בראיון משותף ל"כיכר השבת" על הרגע בו הלחן חובר והפעם הראשונה בה השיר בוצע בפני קהל.

(ואפילו בהסתרה)

יואלי: "הזמינו אותנו לקומזיץ בישיבה בחשמונאים בערב פסח, עבדנו על התכנית וראינו שיש בישיבה מעל 50 אחוז חסידי ברסלב. אמרתי לשיייע: 'אנחנו הולכים לישיבה של ברסלב? צריך להביא להם משהו של ברסלב...' לא שום פעם כל השירים של הקומזיצים..."

"ישבנו כמה חברים, פתחנו מוהר"ן וראינו 'ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה גם שם נמצא השם יתברך...' אמרנו וואו! הולכים לעשות שיר למילים האלו. חשבתי שכל אדם שיהיה לו איזה משהו, לא יילך לו הכי טוב - וכולם עוברים את זה - אז הוא ישיר 'גם מאחורי הדברים הקשים...'. אחרי שהשיר יצא ראינו שכולם באותו מצב, כולם לקחו את זה...".

שייע: "התיישבתי על האורגן, פשוט פתחתי אותו וזה יצא בפעם אחת. לא הייתי בסיטואציה מסויימת, השיר פשוט יצא. הקלטנו את זה במיידי, התקשרתי ליואלי בלילה, אמרתי לו יש לנו שיר. הוא הלך לרכב שלו, שמע את השיר במשך שעה".

שייע גרוס ויואלי קליין (צילום: כיכר השבת)

יואלי: באותו לילה ישבנו עם כשמונים בחורים, בערב פסח, והתחלנו לשיר "והיא שעמדה" וכל מיני שירים. ואז אני אומר להם 'הבאנו לכם שיר מיוחד'. אני שר והם אחרי, שרנו את כל השיר פעמיים, לאט לאט הם קלטו ואז שרנו אותו אולי חמישים פעם. כל החבר'ה שם נכנסו לסיטואציה. כל אחד סגר את העיניים ושר. מרגש זו לא מילה".

"החבר'ה הלכו הביתה, וכל הזמן שרו "ואפילו בהסתרה". אבא אחד התקשר אליי, שואל אותי 'מה זה השיר הזה?' פשוט שמעו וזמזמו כל הזמן".

אחד הביצועים המצמררים ביותר של השיר היה בהלוויתו של מלאכי רוזנפלד הי"ד שנרצח על ידי מחבלים. אביו, שר את השיר בדמעות במהלך ההלוויה, ואף אחד מהנוכחים לא נשאר אדיש.

יואלי: "באותו אחה"צ ישנתי בבית, ואני מקבל טלפון מאיזה רופא של הבן, שהילדים שלו גרים בשומרון. הוא אומר לבן שלי: 'תעיר את אבא שלך מהר'. קמתי, הוא אומר לי: 'תדע, יש פה הלוויה, הרב רוזנפלד שר פה, ויש פה בכיות עצומות. אתה חייב לראות מה זה'. רצינו לנחם אותו, אבל הייתה לנו טעות; חשבנו שהוא קם יום אחרי זה, פספסנו".

"אנחנו לא לוקחים את הקרדיט, אנחנו יודעים שזה שיר שפשוט היינו שליחים כדי שהוא יהיה בחוץ. זה לא שייך לנו, זה שייך לכולם".

בין עשרות הקאברים לשיר, היו גם ביצועי טראנס. מה דעתכם?

יואלי: "יש אנשים שמשתמשים בזה כטראנס, זה בסדר. אין לנו שום בעיה עם זה. יש מי שמרגיש שטוב עם זה, בכבוד רב".

שייע: "גם בטראנס יש נשמה, כנראה יש נשמות שחייבות את הטראנס".

יואלי: "בוודאי גם שם נמצא השם יתברך... יש אנשים שמרגישים את הרגש והחום בטראנס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר