מפחיד: מכשיר פשוט עלול לזרוע תוהו ובוהו בעידן המכוניות האוטונומיות

מכשיר לייזר ומחשב זול בעלות של עשרות דולרים, יכולים לאפשר לגורמים מסוכנים לחולל תוהו ובוהו על כביש בו נוסעים רכבים עם מערכות נסיעות אוטומטיות. עד כמה זה מסוכן? (חדשות, תחבורה)

שרון מנדל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אפוקליפסה ב-60 דולרים: עידן המכוניות האוטונומיות הולך ומתקרב כאשר על פי הערכות מומחים אנו עומדים מרחק של 5 שנים מהיום בו ינועו על הכבישים עשרות או מאות אלפי מכוניות ללא נהג. כעת, חוקרי אבטחה מצאו כי על ידי מכשיר לייזר פשוט ומחשב זול במיוחד יוכלו האקרים לזרוע תוהו ובהו בעולם שעושה שימוש ברכבים אוטונומיים, שכן חלק מהרכבים כיום כבר מצוידים בטכנולוגיה הפגיעה.

על פי חוקרים מאוניברסיטת קורק לאבטחת מידע, ניתן לבנות מכשיר העושה שימוש בציין לייזר פשוט ובמחשב שעולה כמה עשרות דולרים, על מנת לשבש את סורקי הלייזר באמצעותם סורקים כלי הרכב האוטונומיים את הסביבה, כשהמכשיר הפשוט שעלותו מגיעה לכ-60 דולרים, יכול לגרום לסורקים 'לחשוב' כי מולם עומדים בני אדם, רכבים, רוכבי אופניים או כל מפגע אחר.

שיבוש סורקי הלייזר יגרום במקרה הטוב לרכב האוטונומי לבלום ולא להמשיך בדרכו, ובכך ליצור עומסי תנועה, ובמקרה הגרוע יותר הוא יוכל לגרום לרכב האוטונומי לבצע תרגילי התחמקות חירום, שעלולים לגרום לתאונות המוניות.

רכב אוטומטי של גוגל, ארכיון

הבעיה חמורה במיוחד מכיוון שסורקי הלייזר סורקים ללא הגבלה את המרחב שסביב הרכב בזווית של 360 מעלות, מה שאומר שניתן לחבל ברכבים האוטונומיים מכל כיוון, מבלי שאיש יוכל לזהות את מקור הבעיה.

הבעיה החמורה שעלולה לגרום לתוצאות קשות איננה מוגבלת לכלי רכב אוטונומיים, שכן כבר היום עושים חלק מיצרניות הרכב שימוש בכלים שכאלו על מנת לבצע בלימות חירום באם זוהתה סכנה אליה הנהג לא מתייחס.

המערכת שמוטמעת כיום בעיקר ברכבי יוקרה, צפויה להתפתח בשנים הקרובות ולעבור לכלל הרכבים, בעיקר בגלל שיטת דירוג הבטיחות האירופאי החדש, שמשקלל את המערכות הללו ומעניק ציון בטיחות גבוה יותר לרכבים עליהם הן מותקנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר