מלחמה על השמות

ניסיון להגיע להסכמות: כינוס הוועדה למינוי דיינים נדחה

בשל אי הסכמות בין המפלגות החרדיות והבית היהודי על שמות הדיינים הדתיים לאומיים, כינוס הוועדה למינוי דיינים נדחה לשעה 12:00. מי הדיינים שבמחלוקת? כל הפרטים (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה באלול תשע"ה | 09.09.15
יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ (ילום: מרים אלסטר / FLASH90)

צל כבד מעיב על כינוס הוועדה למינוי דיינים האמור להתקיים היום (חמישי) במשרדיו של יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ, זאת מאחר והצדדים טרם הגיעו להסכמה.

בניסיון להגיע להסכמות של הרגע האחרון, הישיבה שנקבעה ל-10:30 נדחתה לשעה 12:00 בכדי לאפשר ניסיון של הרגע האחרון להגיע להבנות.

חברות הקואליציה, ש"ס, יהדות התורה ו'הבית היהודי' הצליחו אמנם להגיע להבנות כי ימונו שליש רבנים חרדים-ספרדים, שליש חרדים-אשכנזים ושליש מבני הציונות הדתית, אולם לא הצליחו להגיע להבנות במחלוקת המרכזית על שמות ארבעת הדיינים מהציונות הדתית, להם מתנגדים המפלגות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה'.

במרכז המחלוקת עומד שמו של הרב אוריאל לביא מצפת, לו מתנגדים בכירי הרבנים החרדים בשל פסיקות שנויות במחלוקת, לביא מועמד לתפקיד דיין בית הדין הגדול.

כמו כן, שלושה שמות נוספים עדיין עומדים במרכז המחלוקת. הרבנים: ניר ורגון, בניהו ברונר ודוד בס. השלושה מועמדים לתפקיד דיינים בבתי הדין האזוריים, וגם להם מתנגדים במפלגות החרדיות. נכון לשעה זו, ב'בית היהודי' ממשיכים להתעקש כי הארבעה ימונו.

"הגענו להסכמה שצריך לחלק שליש-שליש, אבל יש שמות שלא נוכל להתפשר עליהם בגלל דעתם ההלכתית וההוראה של מנהיגי הדור המתנגדים למינוי" מסר גורם בכיר.

כאמור, אם עד השעה 12:00 לא יצליחו הצדדים להגיע להסכמות הרי שכינוס הוועדה נמצא בספק, או שלחילופין תתקיים ישיבת ועדה בה יתקבלו החלטות טכניות הנוגעות לסדרי עבודת הוועדה אך ללא הצבעות על מינוי הדיינים עצמם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר