אאא

נוסעים רבים אינם מצליחים לתפוס מונית בגוש דן מאז התחלת העבודות על הרכבת הקלה. כך טוענים נוסעים רבים שפנו למערכת "כלכליסט" והתלוננו על הקושי הרב להזמין מונית באזור המרכז, ובפרט בתל אביב.

מהבעיה סובלים הן תחנות מוניות והן אפליקציות הזמנת נסיעות כמו גט (Gett, לשעבר גט טקסי) ואובר (Uber). משתמשים רבים מתלוננים כי הם אינם מצליחים להזמין מונית גם אחרי דקות ארוכות של המתנה. במקרים אחרים ההזמנה מבוטלת דקות אחדות לאחר שבוצעה.

הסיבה העיקרית לקשיים היא עבודות הרכבת הקלה בתל אביב, לדברי מנכ"ל גט טקסי מארק און. "כשהתחילו העבודות, הרבה נוסעים היו בחופשה והכבישים היו סוג של גן עדן, אבל עם החזרה ללימודים, הגיע פיק מורגש מאוד של עומס תנועה. רואים את זה בתוך תל אביב, אבל גם בכבישים מראשון לציון ועד הרצליה, וכמובן בתוך תל אביב".

לדבריו, נהגי מוניות רבים ויתרו לחלוטין על עבודה במרכז תל אביב ומתמקדים באזורי הפריפריה שלה, דבר שהוריד את ההיצע עוד יותר: "נהגים משנים את התנהגותם. הם חוששים לקחת נסיעה מרוחקת ולהסתכן בביטולה מצד הנוסע".

גט ביקשה מגוגל לעדכן את שירות המפות שלה, שעליו מתבססת החברה, כך שיציג את חסימות הכבישים בגלל עבודות הרכבת הקלה. השינוי, שהוטמע בשבוע שעבר, אמור לסייע בהצגת זמני הגעה מדויקים יותר. "אנו מתמרצים את הנהגים לעבוד יותר ולקחת יותר נסיעות", אמר און.

באובר אישרו את בעיית העומס, ומחברת נתע, שאחראית על פרויקט הרכבת, נמסר כי "כולנו מתפעלים מהיצירתיות של גט, שאומרת שעומס התנועה בגוש דן משויך לעבודות הרכבת הקלה, וזאת למרות שמהירות הנסיעה וזמן ההמתנה בפקקים לא השתנה לעומת מאי–יוני".