טרור בהר הבית

מחבלים יידו סלעים וזיקוקים, חשד למטעני צינור • צפו

לאור מידע מודיעיני על כוונת מתפרעים ערבים להפר את הסדר בהר הבית, הגיע למקום כח גדול שהפתיע אותם והצליח להשתלט על הפורעים למרות מטר של סלעים, מוטות ברזל וירי זיקוקים (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

טרור בבירה בערב ראש השנה: גם בערב החג, המחבלים הפלסטינים, שונאי ישראל, ממשיכים בפעולות הטרור, אשר נמנעות בחסדי שמים.

במהלך הלילה בפעילות משותפת של ימ״ר ירושלים ושירות הבטחון הכללי, נתפסו בחיפוש בדירה במזרח ירושלים מטעני נפץ מסוג צינור. בשלב זה קיים צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה.

במקביל נאסף מודיעין על ידי השב״כ והמשטרה אודות צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, אשר התבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל אקצא בהר הבית, המתבצרים אספו אבנים וזיקוקין, הקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד אל אקצא, בהם ארונות נעליים, מוטות ברזל ועץ חבלים שנקשרו לדלתות המסגד, שמשיות גדולות, רשתות ועוד, כל זאת במטרה להתעמת עם השוטרים והלוחמים, למנוע מהם את סגירת הדלתות ולפגוע בשגרת הביקורים בשטח הר הבית, בערב חג ראש השנה תשע״ו.

כוח משטרה גדול ומיוחד בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, הפתיע את המתבצרים הפורעים ונכנס לשטח הר הבית סמוך לשעה 06:45, במטרה לאפשר את תחילת הביקורים בשטח ההר בשעה המקובלת.

מיד עם כניסת כוח המשטרה ומג״ב לשטח ההר , הפורעים רעולי הפנים נמלטו לתוך המסגד והחלו ליידות עשרות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים מתוך מסגד אל אקצא, כמו כן ירו עשרות רבות של זיקוקין בכינון ישיר לעבר השוטרים.

בנוסף נתפסו בכניסה למסגד אל אקצא צינורות החשודים כמטעני נפץ מסוג צינור, הצינורות נתפסו והוצאו מהמקום על ידי חבלן משטרתי.

השוטרים, לוחמי היס״מ ומג״ב ירושלים פעלו בנחישות, תחת מטר סלעים, זיקוקין, מוטות ברזל אשר הושלכו לעברם שחלקם נפלו בתוך המסגד, החלו להסיר את המחסומים שהוצבו בפתח הכניסה למסגד ובתוך כרבע שעה התגברו על כלל המחסומים וסגרו את דלת המסגד כשהפורעים בפנים.

ביקורי היהודים והתיירים החלו והם מתקיימים כרגיל בשטח הר הבית.

מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי אמר: "הפעילות בלילה בשיתוף השב״כ מוכיחה את המודיעין המדוייק הקיים. האירוע הבוקר בהר הבית הוא חמור ונמצא בבדיקת הגורמים הרלוונטים, נערכנו בהתאם לכל תרחיש אפשרי והשוטרים, לוחמי היס״מ ולוחמי מג״ב ראויים לכל שבח על פעילותם המקצועית, תוך מסירות ונחישות שהביאה לסיום ההתפרעות במהירות ואיפשרה את פתיחת הר הבית למבקרים בשעה היעודה.

אנו משקיעים משאבים רבים במטרה לאפשר את חופש הפולחן לכלל הדתות והעדות בירושלים, עם זאת נמשיך לפעול ולגלות אפס סבלנות כלפי כל נסיון להפר את הסדר ולפגוע בסטאטוס קוו הקבוע בהר הבית.

משטרת ירושלים תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה למעצרם של הפורעים ולמצות עימם את מלוא הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר