ניסיון סחיטה?

איימה על משפחתו של האדמו"ר אם לא תשלמו: "אפנה לתקשורת"

גננת הגישה תביעה על סך 80,000 שקל נגד הרב פינטו בטענה כי לא שילם את שכרה. אך מסמכים שנחשפים מוכיחים כי הצעירה איימה באמצעות עורכת דינה לפגוע בתדמיתו של הרב על ידי פנייה לאמצעי התקשורת, באם לא ישלם את הסכום שנדרש ממנו, זאת לפני הגשת התביעה. עורך דינו של הרב על האיום בפנייה לתקשורת: "ניסיון מובהק לסחיטה באיומים" (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בתשרי תשע"ו | 17.09.15
(צילום: Meged Guzani/POOL)

ניסיון סחיטה או חוב שלא שולם? צעירה תושבת נתיבות, בשם נעמי כהן, הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, תביעה נגד האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, על סך כ-80 אלף ש"ח, בטענה כי לא שילם את שכרה כמטפלת ילדיו.

לטענת כהן היא הועסקה בבית הרב כמטפלת במשך כארבעה חודשים מסוף שנת 2011 ועד תחילת 2012, והובטח לה שתקבל 5,000 דולר לחודש. אלא שאז, לטענתה סירבו בבית הרב לשלם את שכרה.

לדבריה, למרות הזמן הרב שעבר מאז האירועים המדוברים בכתב התביעה (3 שנים), עד כה היא לא פנתה להליך משפטי בשל היותה דתייה ובשל הכבוד שהיא רוחשת לרב.

אולם, בניגוד לגרסתה של התובעת שזכתה להד בכלי התקשורת החילוניים, לידי "כיכר השבת" הגיעו מסמכים המעמידים את גרסתה של התובעת בספק, לכל הפחות לגבי טענתה כי היא רוחשת כבוד רב לאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו וכאילו רק בשל כך נמנעה מלהגיש נגדו תביעה.

מכתב האיום של עורכת הדין של הצעירה (צילום: כיכר השבת)

בדצמבר 2014, שיגרה עורכת דינה של הצעירה, מיטל מסיקה אזולאי, מכתב לרב מאיר פינטו, האחראי על בית האדמו"ר רבי יאשיהו, ובו פירטה את הטענות הכספיות כלפי הרב, אלא שבסיום המכתב היא מפנה איום מפורש, כי לא תהסס לפנות לאמצעי התקשורת, דבר שיפגע בתדמיתו של הרב, אם לא יענה לתביעותיה. איום זה עומד בניגוד לטענותיה בכתב התביעה הנוכחי, כי פחדה מלתבוע את הרב בשל הכבוד הרב שהיא רוחשת לו ובשל היותה דתייה.

מכתב התגובה של עו"ד אייל רוזובסקי (צילום: כיכר השבת)

וכך נכתב במסמך המתפרסם כאן לראשונה: "היה ולא תעשו כן, הרני בהוראת מרשתי למצות את זכויותיה מכורח הוראות כל דין, לרבות הגשת תביעה בבית המשפט, על כל הלנת השכר הכרוכה בכך. ופנייה לאמצעי התקשורת דבר שלא יוסיף לתדמיתו של כבוד הרב".

עורך דינו של הרב, אייל רוזובסקי, שיגר מכתב תגובה לעורכת הדין, ובה הבהיר לה כי דבריה הינם סחיטה באיומים. "מדובר בניסיון מובהק לסחיטה באיומים, על כל המשתמע מכך. העניין חמור. הופתענו שאיום מובהק ופסול שכזה נכלל במכתב חתום על ידך", כתב רוזובסקי.

רוזובסקי הוסיף: "יובהר כי כל גורם שיפרסם לשון הרע, על כבוד הרב פינטו, או מי מבני משפחתו יידרש לתת על כך את הדין.

אך כאן לא נגמרות התהיות שעולות לנוכח גרסת התובעת, מפרטים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה כי בבית הרב מציגים גרסה הפוכה לחלוטין לטענותיה של כהן. על פי הפרטים שהגיעו לידנו, הצעירה שהכירה את אחת המטפלות בבית הרב, הגיעה מיוזמתה לביתו ללא שהובטח לה שכר, ולאחר תקופה קצרה עזבה את התפקיד. לאחר מכן היא החלה לדרוש משכורת, ומשסירבו בבית הרב לתת לה, היא איימה כי תפנה לכלי התקשורת, איום שהתממש היום עם הגשת התביעה לבית הדין לעבודה.

עוד מתברר, כי בבית הרב ניסו להציע לה סכום כספי גדול, בכדי לסיים את הפרשה, אך זה ככל הנראה לא הספיק לצעירה שדרשה סכום גדול יותר וכאמור היום הגישה תביעה על סך 80 אלף ש"ח.

מעמותת "שובה ישראל" נמסר בתגובה: "מעולם לא נעשתה שום התקשרות של יחסי עובד ומעביד בין העמותה או המשפחה הנ"ל. מדובר במטפלת שהצטרפה על פי יוזמתה, לצוות הקיים של שתי המטפלות המועסקות בבית המשפחה מתוך תקווה שלאחר התנדבות של חודש, תסכים המשפחה לקלוט אותה לתוך הצוות הקיים. לאחר שבועיים ימים, בעקבות בעיות של משמעת והיגינה שהתגלו בעבודתה, נאלצו להיפרד ממנה.

"לגופן של הטענות: לא סוכם דבר או חצי דבר על תנאים כלשהם עם הגברת. כשהיא פנתה לבקש תשלום על השבועות שבהם התנדבה, הוצע לה שכר לפנים משורת הדין, סכום שאותו דחתה על הסף. אולם כשהתברר שברצונה לסחוט כספים מופרזים ודמיונים ואם לא, היא תצא לעיתונות ותכפיש את הרב והרבנית ואת המשפחה, בחרנו להעביר את הטיפול לגורמים משפטיים. יצויין: כל טיפול הילדים שולם באופן אישי וישיר על ידי הרבנית פינטו למטפלות".

מקורבי הרב מסרו: אנו יודעים מי הגורמים העלומים שבחרו לקחת בחורה תמימה ולהשתמש בה ככלי משחק לנגח את בית האדמו"ר.

תגובת הגננת טרם התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר