שרת המשפטים איילת שקד: "החרדים הם העתיד של המדינה"

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) נועדה עם ראשי סיעת "אמונה במקצוע" המייצגים את עורכי הדין החרדים. שקד אמרה במפגש כי היא מאמינה שהחרדים הם העתיד של המדינה (משפט)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
שקד עם עורכי הדין החרדיים (באדיבות המצלם)

שרת המשפטים איילת שקד נועדה אמש (חמישי) עם ראשי סיעת "אמונה במקצוע" בלשכת עוה"ד - עו"ד יוסף ויצמן, מנחם מושקוביץ ושלמה לינצר - שהעלו בפניה את הצרכים הייחודיים של עורכי הדין החרדיים. עם תחילת המפגש והצגת תכניות העבודה שלהם אל מול משרד המשפטים והפרקליטות הופתעו נציגי הסיעה מדבריה של שקד שאמרה, "אני מאמינה כי הציבור החרדי הוא העתיד של מדינת ישראל".

ראשי הסיעה ציינו כי מידי שנה יוצאים לשוק עוה"ד בישראל כמה מאות עורכי דין חרדים. השרה ציינה כי מגמה זו מעודדת אותה ואם היא רואה לנכון בקרב כלל הציבור לגרום לחסמים כדי להקטין את מספר עורכי הדין, דווקא בקרב הציבור החרדי היא מעוניינת להרחיב את השורות ולגרום לכך שכמה שיותר עו"ד חרדיים יצאו למסגרות העבודה.

השרה ציינה כי היא מקדמת את שילובם של עו"ד חרדיים במשרד המשפטים וכן בפרקליטות. בהקשר לכך ציינה השרה כי במפגש האחרון של ראשי הפרקליטות עלה הנושא לדיון וכל הגורמים המעורבים בעניין עודדו את המגמה של שילובם של עו"ד חרדים במסגרות הללו.

שקד אמרה כי תשקול בחיוב פתיחת משרד טאבו בבני ברק, כך שהתושבים החרדים לא ייצטרכו להגיע לפתח תקווה, זאת לאחר שיסתיים תהליך המכרז למינוי מנהל טאבו ארצי שכעת נמצא בשלבים מתקדמים.

במסגרת המפגש עלה גם נושא ההשתלבות של הציבור החרדי בתעסוקה בישראל ובלימודים אקדמיים. חברי המשלחת הסבו את תשומת ליבה של השרה כי כל תהליך שיגע בערכים המקודשים לציבור החרדי כדוגמת שינויים במבנה מערכות החינוך יתקל בחומה בצורה. "הערכים המקודשים לציבור החרדי לא ישתנו, כל מי שניסה לגעת בהם הבין עד מהרה כי הוא נוגע בציפור נפשו של הציבור החרדי, ישנם מספיק מהלכים אותם ניתן לבצע מבלי לערער את היסודות האיתנים של החינוך בציבור החרדי", אמרו הנוכחים לשרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר