פלקסווגן הטמיעה תוכנה לזיוף מדד זיהום האוויר ותיקנס ב-18 מיליארד דולרים

המשרד להגנת הסביבה בארה"ב חשף תוכנה שגרמה לזיוף תוצאות מבדקי זיהום האוויר אותם עוברות כל המכוניות בארצות הברית. חברת פולקסווגן עלולה לספוג קנסות ענק בעקבות המהלך (רכב)

(צילום: שאטרסטוק)

ענקית הרכב הגרמנית בצרות: מנהלת הרכב של ממשלת ארצות הברית שחררה במהלך סוף השבוע הודעה חריגה, במהלכה הודיעה כי הורתה לחטיבה האמריקנית של ענקית הרכב הגרמנית - פולקסווגן, לבצע ריקול לכחצי מיליון רכבים, לאחר שהמשרד להגנת הסביבה בארה"ב חשף תוכנה שגרמה לזיוף תוצאות מבדקי זיהום האוויר אותם עוברות כל המכוניות בארצות הברית.

על פי הודעת הרשות, ברכבים ששווקו בין השנים 2009 ל-2015 נכללה תוכנת מחשב שידעה לזהות מתי עובר הרכב את מבחן הטסט השנתי שלו, שכולל גם בדיקת פליטת מזהמים מאגזוז הרכב. כשהתכנה זיהתה כי הרכב עובר מבדק שכזה, מערכות הזרקת הדלק נכנסו למצב מיוחד בו נפלט רק חלק קטן מן המזהמים, כשהזרקת הדלק נעשית באופן מופחת משמעותית.

על פי המשרד לאיכות הסביבה, בתום אותם מבדקים השיבה התכנה את הרכב למצב הרגיל, שגורם לפליטת חומרים מזהמים מכמויות גדולות משמעותית, ומעניקה למנועים כוח הנעה גבוה יותר. על פי החשד הזיופים נעשו בעיקר במנועי דיזל מתוצרת פולקווסגן ואאודי.

כעת מאשימים במשרד להגנת הסביבה בארצות הברית, כי בחברת פולקסווגן פגעו בציבור בזיוף התוצאות וכי המזהמים שנפלטו לאוויר עלולים לגרום למחלות שונות, ביניהם גם אסטמה.

כעת דורשים בארצות הברית כי החברה תזמן את כל חצי מיליון הרכבים למוסכים ותסיר את התכנה המזייפת כדי שהממשל והלקוחות יוכלו לקבל את האינדיקציה האמתית לגבי מדדי זיהום האוויר. המהלך הבעייתי בלשון המעטה של פולקסווגן גם יעלה לה בקנסות ענק שצפויים לעמוד על לא פחות מ-18 מיליארדי דולרים מסך גורמי האכיפה בארצות הברית.

ייתכן כי גם לקוחות החברה יבחרו לתבוע בתביעה ייצוגית את החברה על זיוף התוצאות, אך בכל מקרה מדובר במשבר של ממש עבור החברה, שכן מדדי זיהום האוויר נחשבים מחמירים ביותר בחלק ממדינות ארה"ב, ולא מעט מהנהגים תומכים בצעדי הממשל להורדת המזהמים הנפלטים מהרכבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר