חדשות החג

לווין חשף בסיסים רוסים בסוריה, אבו מאזן מזהיר מאינתיפאדה

תמונות לווין מציגות הרחבה של הנוכחות הרוסית בסוריה, אבו מאזן הזהיר מפני אינתיפאדה שלישית, עיתון לבנוני: חיזבאללה יפסיק ללחום לצד אסד, וגם: התפטרות דרמטית בפולקסווגן (סיכום החדשות)

מטוסי קרב רוסיים, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

המעורבות הרוסית בסוריה מתרחבת: מתמונות לווין שפורסמו ב"וול סטריט ג'ורנל" עולה כי רוסיה מרחיבה את נוכחותה בסוריה. בין היתר, כך לפי הדיווח, הכוחות הרוסים בונים שני בסיסים נוספים בעיר הנמל הסורית לטקיה. כזכור, השבוע פורסמו תמונות לווין מלטקיה בהן נראו מטוס קרב מסוג "סוחוי-30".

במקביל, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי התבטא נגד תמיכת הרוסים במשטר אסד ואמר כי היא רק תאריך את המלחמה. לדבריו, "מטרתה הסופית של רוסיה עדיין אינה ידועה".

אבו מאזן מזהיר מאינתיפאדה: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נועד בצרפת עם הנשיא פרנסואה הולנד והזהיר מפני אינתיפאדה שלישית בעקבות המתיחות בין כוחות הביטחון והפלסטינים בירושלים ובהר הבית.

אבו מאזן אמר כי האירועים במסגד אל אקצא הם "דבר מסוכן" ש"עלול להוביל לאינתיפאדה חדשה - שאנחנו לא מעוניינים בה".

מתה המחבלת שנורתה בערב הצום: שעות לפני כניסת צום יום הכיפורים מתה אמש (שלישי) מפצעיה המחבלת שניסתה לדקור חייל במחסון סמוך לחברון. כאמור, היא נורתה ונפצעה באורח אנוש ולאחר מכן פונתה לבית החולים שערי צדק בבירה שם היא מתה מפצעיה לאחר מספר שעות.

חיזבאללה יפסיק ללחום לצד אסד? מקור דיפלומטי אמר לעיתון לבנוני כי ארגון הטרור חיזבאללה יפסיק להילחם במורדים לצד כוחותיו של בשאר אסד. לפי המקור העלום, הארגון מסר לאנשי אסד כי לאחר שתושג הכרעה בעיר זבאדאני, כוחות ארגון הטרור ישובו ללבנון.

האפיפיור מבקר בארצות הברית: האפיפיור פרנציסקוס נחת בארצות הברית והחל את ביקורו ההיסטורי במקום. הוא נפגש עם הנשיא האמריקני ברק אובמה והעביר את המסר לפיו כוחה ועושרה הכלכלי של ארה"ב צריך לשרת את האנושות ולא לפעול נגדה.

פרשת הזיופים בפולקסווגן: ימים ספורים לאחר שנחשף כי ענקית הרכב פולקסווגן זייפה בדיקות זיהום אוויר, הודיע היום (רביעי) מרטין ווינטרקורן, מנכ"ל החברה, על התפטרותו.

כזכור, לפי הדיווח, נמצא כי ענקית הרכב שיבשה את תוצאות בדיקות זיהום האוויר באמצעות תוכנה מיוחדת ששתלה ברכבים. בתחילה סירב מנכ"ל החברה לדרישה להתפטר, אולם היום החליט לעשות כן. במקביל, בגרמניה הודיעו כי התביעה תשקול לפתוח בחקירת הפרשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר