נציגי "דגל התורה" התכנסו בסוכה ברכסים: "לא הצליחו לפגוע בהתפתחות"

עשרות נציגי דגל התורה ברחבי הארץ, התכנסו אמש למפגש השנתי בסוכת ראש מועצת רכסים יצחק רייך. ח"כ משה גפני דיבר על האחדות בתנועה, וח"כ מקלב על ההצלחה בביטול הגזירות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יצחק שכטר)

עשרות רבות של נציגי תנועת "דגל התורה" מכל רחבי הארץ, בהם ראשי רשויות, סגני ראשי ערים וחברי מועצות מכל רחבי הארץ, התכנסו אמש (רביעי), למפגש החג השנתי בראשות ראשי התנועה ובהם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב ומזכ"ל התנועה יעקב אשר. את המפגש אירח בסוכתו ראש המועצה המקומית רכסים, יצחק רייך.

את המעמד פתח מנהל המחלקה המוניציפאלית וסגן ראש עיריית בני ברק, מנחם שפירא, שהודה למארח יצחק רייך ולנציגים.

אחריו דיבר חבר ועדת הרבנים של דגל התורה הגר"י אפרתי, שעמד בדבריו על חשיבות האחדות והציות לדעת תורה בפעילותם של כל נציגי דגל התורה באשר הם.

אחר כך נשא דברים ח"כ משה גפני, שהרחיב על ההתפתחות המשמעותית של תנועת דגל התורה בכל המישורים. הוא עמד על האחדות הנפלאה בין כלל נציגי התנועה והציות לדעת תורה. הוא הוסיף כי "פעמים רבים ניסו גורמים שונים לפגוע בהתפתחות של תנועת דגל התורה – אך נוכחותם של למעלה ממאה נציגים מכל הארץ בסוכתו של הרב רייך מעידה כאלף עדים כי אותן מזימות לא צלחו".

לאחר מכן נשא דברים המרא דאתרא של רכסים הגרי"מ זוננפלד, ואחריו נשא דבריו ח"כ אורי מקלב, שציין את עמידתם האיתנה של נציגי דגל התורה בכל עיר ועיר על צרכיהם של בני התורה ללא כחל ושרק, גם אם בעקבות כך הם מושמצים ונרדפים על ידי ראש העיר, דוגמת הנעשה בעיר חיפה הסמוכה ובערים נוספות.

מקלב ציין כי ההתכנסות אחרי הגזירות של הממשלה הקודמת, אינה מובנת מאליה, "השנה הייתה אמור להיות שנת גזירה שהטילה הממשלה, אך בשנה החולפת היו בחירות והתחלפה הממשלה, וב"ה לא רק שעצרנו את הגזירות והחזרנו את המצב לקדמותו אלא שאנחנו במימוש ההסכם הקואליציוני שבכל אחד מסעיף ישנה בשורה. אף צעד לא היה מובן מאליו וראינו את הסייעתא דשמיא בכל שלב ושלב בשנה האחרונה", הוסיף.

מזכ"ל דגל התורה, יעקב אשר, אמר כי תפקידה של תנועת דגל התורה ונציגה לשמר את מעמד התורה ובני התורה ולדאוג לרוחניות, כאשר מדובר בהובלת המאבקים על קדושת השבת, בפתיחת מוסדות לילדי קירוב וכדומה. "בכל השיחות שלנו עם מרן ראש הישיבה מדובר אך ורק בנושאים רוחניים", הוסיף. כן עמד על כך שנציגי דגל התורה צריכים לפעול בשיתוף פעולה ובאחדות.

מנכ"ל לב לאחים, אליעזר סורוצקין, ציין אף הוא את הכינוס בחג הסוכות בשנה שעבר אז עיקר השיג והשיח עסק בממשלת השמד וברדיפות של עולם התורה. "עברה שנה ומי האמין שזה מה שיקרה", אמר, "מאה אלף בני אדם בראשות גדולי ישראל התאספו ברחובה של עיר, תוצאות הבחירות שינו את המפה הפוליטית והוקמה ממשלה שחתמה עמנו על הסכם קואליציוני שמביא להגדלת תקציב הישיבות והאברכים, תיקון חוק הגיוס והישגים ברבדים נוספים. אולי ציפינו ליותר, אבל כשאנחנו חלק מהממשלה – המאבקים הבאים יהיו קלים יותר".

המארח, ראש המועצה המקומית רכסים יצחק רייך, הודה לנציגים הרבים שהגיעו לשמחת החג בסוכתו וציין כי כמי שנמצא בעשייה המוניציפאלית שנים ארוכות הוא חש בהערכה הגדולה של משרדי הממשלה לפועלם של נציגי דגל התורה וכי אין ספק כי הדבר הוא בזכות ברכתם של מרנן ורבנן גדולי התורה המנחה את הפעילות למען הכלל והפרט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר