הירי שהציל

אחד המחבלים ירה על חברו - וחיי ילדי משפחת הנקין ניצלו בנס

גורמים שונים העריכו כי המחבלים לא רצחו את ילדי הזוג איתן ונעמה הנקין הי"ד מסיבות הומניות, אך כעת מתברר כי ירי דו צדדי של המחבלים גרם להם לעזוב את הזירה מבלי לפגוע בילדים (חדשות)

זירת הפיגוע (צילום: זק"א)

כך ניצלו ילדי משפחת הנקין מהמרצחים: לכידתם של חמשת המחבלים שביצעו במהלך חג הסוכות את פיגוע הירי בסמוך לישוב איתמר בו נרצחו למוות בני הזוג איתם ונעמה הנקין, חשפה את הנס של הצלת ארבעת ילדי המשפחה שייצאו ללא פגע מהאירוע הקשה.

מייד לאחר הפיגוע העלו גורמים ביטחוניים הערכות לפיהם המחבלים ביקשו להימנע מלרצוח את הילדים מסיבות הומניות, אולם כעת מתברר כי ילדיהם של הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד ניצלו מירי המחבלים מארגון הטרור חמאס בעקבות פציעתו של אחד מחברי חוליית המחבלים משכם.

חברי החוליה על רקע הלוויתם של בני הזוג הנקין הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ותקשורת שב"כ)
איתם ונעמה הנקין הי"ד. חיי ילדיהם ניצלו בנס (באדיבות המשפחה)

חמשת חברי החוליה תכננו את הפיגוע כמה ימים קודם לכן. המפקד נשאר בביתו והשאר נטלו חלק ממשי בפיגוע: אחד שימש כתצפיתן, השני כנהג הרכב שבאמצעותו הגיעו לפיגוע ונמלטו ממנו. השניים הנותרים ירו בפועל בבני הזוג. כאמור, במהלך הירי בבני בזוג הנקין הי"ד, טעה אחד המחבלים וירה בחברו לרצח, שכתוצאה מכך נפצע ונזקק לטיפול רפואי ולפינוי לבית החולים בשכם.

בעקבות כך, השניים נאלצו להימלט מהמקום יחד עם חבריהם, כאשר ילדי משפחת הנקין ניצלים בנס מהמשך הירי על ידי המחבלים. אקדחו של המחבל הפצוע שנמצא בשטח, הוביל להתקדמות משמעותית בחקירה ומאוחר יותר אף לתפיסתם של חברי החוליה.

מעצרו של אחד מחברי החוליה בבית חולים (מצלמות אבטחה)

גורם צבאי בכיר העריך הערב (שני) שחוליית החמאס שנעצרה בחשד שרצחה את בני הזוג נעמה ואיתם הנקין התכוונה לרצוח גם ילדיהם שהיו ברכב, אך ירי דו צדדי הניא אותם מכך. "המחבלים תכננו לעצור את הרכב, והתקלה שהייתה להם", אמר הגורם, "ירי הדו צדדי באחד מחברי החוליה - הובילה ככל הנראה לכך שהילדים נותרו בחיים".

הלווית הזוג הנקין הי"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאמור מדובר בנס של ממש עקב העובדה שהמחבלים לא הסתפקו בירי מרחוק והתקרבו לרכב המשפחה וביצעו ווידוא הריגה בהורים, אולם למרבה המזל נאלצו "לוותר" על הפגיעה הילדים שניצלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר