פרסום ראשון

בג"צ ממליץ למשוך את העתירה נגד מינוי הדיינים

בית המשפט העליון דחה את הבקשה לצו ביניים בנושא מינוי הדיינים, והמליץ לעו"ד מרדכי אייזנברג למשוך את העתירה שהגיש בנושא. לפיכך, השבעת הדיינים החדשים תתקיים במועדה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף והדיינים הנבחרים (צילום: יעקב כהן)

בית המשפט העליון דחה את הבקשה לצו ביניים בנושא מינוי הדיינים, והמליץ לעו"ד מרדכי אייזנברג למשוך את העתירה שהגיש בנושא. לפיכך, השבעת הדיינים החדשים תתקיים במועדה.

השופט כתב בהחלטתו: "בהמשך להחלטתי בה הוריתי למדינה להגיש את קטע פרוטוקול הדיון שקיימה המשיבה 2 הכולל דיון והחלטה בדבר הטעמים המיוחדים להכשרת מועמדותם של המשיבים 7 ו-23, ולאחר עיון בפרוטוקול שהוגש לא מצאתי מקום למתן צו ביניים למניעת מינויים של הדיינים שנבחרו".

"נוכח האמור", הוסיף השופט, "יודיע העותר אם הוא עומד על עתירתו, ואם כן - בהתייחס לאלו מן הסעדים שהתבקשו על ידי בעתירה. ההודעה תוגש עד ליום 12.10.2015".

כזכור, לפני כחודש, בתום ישיבה ממושכת שארכה 14 שעות, נבחרו 22 דיינים לבתי הדין האזוריים. מטעם יהדות התורה נבחרו הדיינים הרבנים: רפאל גלב, יאיר לרנר, אלימלך וסרמן, שמואל צבי פריד, אריאל שוויצר, דוד גרוזמן, שפיינר.

מטעם ש"ס נבחרו הרבנים: אלון אבידר, ינון בוארון, שמואל חזן, שמעון לביא, שחר עדו, חיים וידאל ובן ציון הכהן רבין, מי שהיה מועמדו של יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ ואחיו של מזכיר סיעת ש"ס המפוטר אלישיב רבין. שמות הדיינים הנבחרים פורסמו לראשנה ב"כיכר השבת".

מטעם 'הבית היהודי' נבחרו הרבנים: אריה אוריאל (מועמדו של הרב צבי טאו, שוחח בטלפון קודם הישיבה עם הראשל"צ הגר"י יוסף וביקש ממנו שיתמוך במינוי), סיני לוי, שלמה שושן, אלעד אלי, יעקב עובדיה, דניאל כץ, אברהם זרביב (אחיין של הגאון חכם בן ציון אבא שאול זצ"ל) ואברהם גאופטמן, חתנו של הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר