בעקבות "כיכר השבת"

הוחזרה האבטחה למוסדות הלימוד החרדים והישיבות בי-ם

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על מחדלי האבטחה במוסדות הלימוד החרדים בירושלים, הבוקר הוחזרה האבטחה למרבית המוסדות. "בקשה לאבטחה עבור המוסדות אינה בעיה באמונה" הסביר איש חינוך חרדי (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מאבטח בירושלים, היום (צילום: כיכר השבת)

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על מחדלי האבטחה במוסדות הלימוד החרדים בירושלים ובישיבות הקדושות, ל"כיכר השבת" נודע כי עיריית ירושלים החזירה היום (חמישי) את האבטחה למרבית המוסדות החרדים. כך למשל הוחזרה האבטחה לישיבת "קול תורה" בשכונת בית וגן בירושלים, ולישיבות נוספות, כמו גם לת"ת "חקרי לב", שם הוחזרה האבטחה גם כן.

בנוסף, אנשי ת"ת "המסילה" בשכונת רמות התלוננו אמנם על כך שהמאבטח מטעם העירייה עזב את המקום, אך בסיור שקיים "כיכר השבת" במקום התברר כי ישנם אנשי אבטחה רבים המסתובבים בשכונה ובודקים אחת לכרבע שעה את בית הספר.

אין ספק כי לא מדובר באבטחה המקסימלית האפשרית, אך בהתאם למגבלות והמחסור בכוח האדם, זאת לנוכח גל הטרור המשתולל ברחובות הבירה והפחד של הורי התלמידים, נראה כי העירייה עושה מאמצים גדולים שכל המוסדות יהיו תחת אבטחה מרבית כמה שניתן.

אנשי חינוך ירושלמים שונים עמם שוחחנו טענו כי האבטחה אינה מספקת ונראה שהעירייה החליטה להזניח דווקא את מוסדות החינוך החרדים, מאחר ושם לא יפתחו בשביתה. לדברי מנהל אחד המוסדות, המאבטח שנלקח ממנו הועבר לבית ספר חילוני.

מנגד, אנשי חינוך אחרים טוענים כי העירייה עושה את כל המאמצים להשיג אבטחה עובר כלל המוסדות ואין הבדל בין מוסדות חרדים לחילוניים. כאמור, מבדיקה שערכנו היום נראה כי העירייה אכן פועלת בצורה אינטנסיבית בכדי לאבטח כמה שניתן את כל המוסדות החרדים.

"הבקשה לאבטחה עבור המוסדות אינה בעיה באמונה" אמר לנו אחד מאנשי החינוך, "אנחנו צריכים ומחוייבים לעשות את ההשתדלות המקסימלית להגן על החיים שלנו ושל הילדים שלנו, לכן עניין האבטחה הינו חשוב ביותר, בוודאי על רקע גל הטרור בארץ בשבועות האחרונים לצערנו".

גם במודיעין עילית נעשים מאמצים להשיג מספיק מאבטחים, אך לדברי תושבים עמם שוחחנו לא נראה כי נעשה די בעניין ומוסדות לימוד רבים עדיין ללא אבטחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר