ממשלת אחדות?

שקד: "אתמוך בהצטרפות המחנה הציוני למממשלה"; הרצוג: "צריך אופוזיציה"

שרת המשפטים איילת שקד, מהבית היהודי, אמרה אמש כי תתמוך בהצטרפות המחנה הציוני לממשלה על בסיס קווי היסוד שנקבעו. מנגד יצחק הרצוג שלל זאת ואמר כי יש צורך באופוזיציה (פוליטיקה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

ממשלת אחדות? שרת המשפטים איילת שקד מ"הבית היהודי" הבהירה הלילה (ראשון), כי תתמוך בכניסת מפלגת "המחנה הציוני", באם יסכימו לקווי היסוד הנוכחיים של הממשלה.

הדברים של שרת המשפטים הנחשבת לגורם דומיננטי במפלגה הדתית, באים על רקע המגעים המתנהלים מאחורי הקלעים בין הליכוד לסיעת המחנה הציוני ועל רקע קריאתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לראשי סיעות האופוזיציה להצטרף לממשלת אחדות רחבה בשל המצב הביטחוני.

שקד הביעה את הסכמתה לכניסת מפלגת השמאל, במהלך דברים שנאה בכינוס השנתי של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית IAC. "אם הרצוג יצטרף לממשלה על פי קווי היסוד הנוכחיים, אני אתמוך בזה", אמרה.

במהלך נאומה, תקפה שקד את מחלקת המדינה האמריקנית ואמרה: "לא מקובלת ההשוואה בין ישראל לפלסטינים. לחלוטין לא מקובל". השרה שקד הוסיפה, "אנחנו נגד מדינה פלסטינית. אין ולא תהיה מדינה פלסטינית".

מנגד בצד השני לא מקבלים את ההצעה, יו"ר האופזיציה והמחנה הציוני, יצחק הרצוג, ששמע את דבריה, דחה אותם ואמר כי מפלגתו תתמוך מבחוץ בנושאים הביטחוניים, אולם "יש צורך באופוזיציה, כי להערכתי נתניהו לא מוכן לשנות כיוון בצורה דרמטית".

הרצוג אמר בנאום בפני ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית בוושינגטון כי "אבו מאזן אמר לי לפני שבועיים שהוא חושש מאינתיפאדה שלישית". הרצוג ציין כי "המצב כרגע קשה, אבל צריך לנוע לקראת היפרדות מהפלסטינים בצורה אחראית ומבוקרת. צריך ליצור אופק ותקווה לציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר