לאחר שהסתננו לקבר יוסף

חמשת חסידי ברסלב שנעצרו בשכם נשלחו למעצר בית

בית המשפט השלום בפתח תקווה החליט לשלוח לארבעה ימי מעצר בית את חמשת הבחורים, חסידי ברסלב, שנעצרו הלילה לאחר שהסתננו לקבר יוסף בשכם בהוראת הרב ברלנד (חדשות, בארץ)

קבר יוסף, בשבוע שעבר (צילום: פייסבוק, شبكة قدس الإخبارية)

בית המשפט השלום בפתח תקווה החליט לשלוח לארבעה ימי מעצר בית את חמשת הבחורים, בהם שלושה קטינים, חסידי ברסלב, שנעצרו הלילה (ראשון) לאחר שהסתננו לקבר יוסף הצדיק בשכם.

כפי שדווח מוקדם יותר, כשלושים חסידי ברסלב נכנסו בהוראת רבם הגאון רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים", לקבר יוסף בשכם, כדי לסייד את המקום לאחר שנפגע בהצתה של פורעים פלסטינים.

בהקלטה שהופצה בין החסידים, נשמע הרב ברלנד אומר: "כולם יקחו דליים של סיד, יסעו מוצאי שבת יהיו שם בשתיים בלילה, ימלאו את האוטו בדליים של סיד, סיד יבש ומיכלי מים, ומיד יערבבו את הסיד עם המים ויתחילו לסייד. שיצאו ארבע חמש מכוניות ויסיידו את הקבר מחדש, יקחו כפפות והכל".

הקבוצה הותקפה בידי שוטרים פלסטינים והמון מוסת שביקש לפגוע בהם עם מקלות ואלות, מקבית חברי הקבוצה הצליחו להימלט אך חמישה מהם נעצרו על ידי המשטרה הפלסטינית ושוחררו לאחר התערבות צה"ל כשהם מועברים למעצר במשטרת אריאל.

בעקבות התקיפות שעברו ופציעתם, הם קיבלו טיפול ראשוני והועברו להמשך טיפול בבית החולים 'בלינסון' בפתח תקווה.

בשעות הצהריים נערך בבית משפט השלום בעיר דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם, אך ביהמ"ש דחה את בקשת המשטרה.

בא כוח המשטרה טען כי במעשיהם הם גרמו למהומה ולסיכון אך פרקליטם עו"ד איתמר בן גביר טעון כי חוק המקומות הקדושים והסכמי אוסלו מתירים גישה חופשית לקבר.

בעקבות הטענה, ביקש השופט הבהרות מהמשטרה ולאחר מכן הציגה המשטרה צו, אך עו"ג בן גביר טען כי החוק קודם לצו. בנוסף, טען עו"ד בן גביר כי אין עילה למעצר וניתן להרחיקם משכם.

בסופו של דיון קבע ביהמ"ש כי אכן אין עילת מעצר אך מנגד קבע שאין להסתפק בהרחקה והציע לשולחם למעתר בית מוחלט למשך ארבעה ימים.

עו"ד בן גביר מסר בתגובה: "מרוצה שביהמ"ש לא קיבל את בקשת המשטרה אך דרישתנו מהמשטרה נותרה ברורה: לעצור את המחבלים במדים. אין הצדקה, אין מחילה ואין סליחה למי שעושה לינץ' בנערים בכסות של שוטר במדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר