בעקבות תלונות

משרד הדתות: יגובשו נהלים חדשים לבחינות ברבנות

משרד הדתות יגבש תוך חודש נהלים חדשים בנוגע לבחינות ברבנות הראשית, כך סוכם בישיבה של הוועדה לפניות הציבור בכנסת. ח"כ אייכלר: "אנשים ממתינים חודשים ושנים ותוצאות" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מבחנים לרבנות, ארכיון (צילום: פלאש 90)

בעקבות טענות על עיכובים במתן תוצאות מבחני הסמכה לדיינות ורבנות, כונס דיון מיוחד של הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ ישראל אייכלר. "אנשים מקדישים הרבה זמן ומשאבים למשהו מאוד חשוב בחיים שלהם והם ממתינים חדשים ושנים ולא מקבלים תעודה או תשובה בכתב שעברו את המבחן" אמר ח"כ ישראל אייכלר.

לדברי אייכלר, "התשובה של משרד הדתות בעניין הסריקות לא מקובלת, כי באוניברסיטה עושים סריקה בתוך יום או יומיים. אין סיבה שהטכנולוגיה והסריקות מבחני ההסמכה לא יהיו דומים למבחנים אחרים".

ח"כ רחל עזריה (כולנו) אמרה כי שינוי מועדי המבחנים מקשים על הלימודים: "אדם לא יכול ללמוד ככה בצורה רצינית. אין הצדקה לזמן ההמתנה ולא כל הנבחנים מקבלים את התוצאות באותו זמן, זה לא רציני. אנשים גם לא יודעים מה קורה איתם ועל מה בדיוק הם נבחנים".

"אני מבינה שבבחינות תורניות יש נפח גדול אבל עדיין צריך שיהיה סדר. בעניין הערעורים, שמעתי סיפורים שאנשים שרוצים לערער לא עונים להם לטלפונים ומתחמקים מהם" אמרה עזריה.

שר הדתות דוד אזולאי השיב לטענות ואמר כי "עד לפני חודשיים בתי הדין לא היו בסמכות משרד הדתות אלא משרד המשפטים. לא ידוע לי על קשר בין נבחנים לבוחנים. לגבי מינוי קרובי משפחה, הייתה עתירה לבג"ץ והיא נדחתה. אנחנו יוצאים במכרז שחברה חיצונית תנהל את הטכנולוגיה של המבחנים זאת במטרה להתייעל, שבע חברות הגישו מועמדות למכרז. צריך לעשות סדר בעניין ולמצוא את הדרך הנאותה לתת לאנשים את התשובות כמו שזה לוקח במוסדות אחרים".

ח"כ אייכלר אמר לסיכום הדיון כי "אם יש 6,000 אנשים שצריכים להיבחן אתם חייבים לקיים יותר מועדים ולהושיב יותר בוחנים. כבר שמעתי על הבלאגן שיש בבנייני האומה כשנבחנים מכל הארץ מגיעים להיבחן באותו מועד".

"אני מבקש תוך חודש לקבל בכתב נהלים חדשים שיכללו לפחות ארבעה מועדי בחינות בשנה, תוספת בוחנים וקביעת זמן סביר בו התוצאות יגיעו לנבחנים. יש בעיות שאתם יודעים יותר טוב מאיתנו, תכניסו את זה למכרז". במשרד הדתות הודיעו כי יגבשו תוך חודש נהלים חדשים בנוגע לבחינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר