אפשרויות מיוחדות למתנות כשרות לחגים

מהן המתנות שכדאי ורצוי להעניק בחגים? ערכים, מוסר ואפילו צניעות הם קריטריונים חשובים כשרוצים להעניק מתנות כשרות שישמחו את מקבליהן. על כך במאמר הבא (בלוגל)

בתרבות כמו שלנו שהתברכה בחגים ובאירועי חיים רבים, אנחנו מוצאים את עצמנו לא פעם מתלבטים בשאלת המתנות שכדאי ורצוי להעניק בהזדמנויות אלה. אף אחד אינו רוצה לבוא בידיים ריקות, בעיקר משום שזאת דרכו של עולם להביע הערכה למארחים ולעורכי האירוע. נוסף לשאלות הרגילות על התאמת המתנה לטעמם האישי של המקבלים ולתקציבם של הנותנים, שומרי מצווות נוטים להקשות גם בשאלות הנוגעות לכשרותן.

כשרות, במקרים כאלה, מתייחסת לא רק לכשרות מזון אלא גם למידת התאמתן לפסח, למשל, או לאורחות החיים הנהוגים בבית היהודי. ערכים, מוסר ואפילו צניעות הם קריטריונים לא פחות חשובים כשרוצים להעניק מתנות כשרות שישמחו את מקבליהן.

כשרות במתנות של מזון ומשקה

בשנים האחרונות נפתחו עסקים קטנים רבים ברחבי הארץ ובהם גם יצרני יין ומזונות לרוב, ולכן פרנסתם היא ברכה הנוספת להענקת מתנה כזאת. חבילות שי הכוללות מזון ומשקה משמחות כל לבב, במיוחד אם הן מתוצרת ארצנו ומיצרנים הידועים בתוצרתם המשובחת.

כמו כן, מכיוון שמתנה כזאת כרוכה בהוצאה כספית צנועה יחסית היא מתאימה למי שתקציבו מוגבל אבל הוא רוצה בכל זאת להעניק שי. אולם, מכיוון שמנהגי הכשרות שונים במקומותינו זה מזה, המלצתנו החמה היא לברר את העדפותיהם ההלכתיות של מקבלי המתנה בכל הקשור לדיני כשרות. קניית מתנות כשרות מתחום המזון והמשקה היא, ככל הנראה, זכות השמורה בעיקר לבני משפחה או לאותה קהילה, ורק לאחר היכרות קרובה עם מקבלי המתנה.

מתנות עם ערך חברתי מוסף

מתנות כשרות נהדרות שלא כולם מודעים אליהן הן המתנות שמכינים בעבודות יד בעמותות ובארגונים שמעסיקים בעלי מוגבלויות שונות או אנשים שההעסקה שלהם היא חלק מהשיקום שלהם במצבי חיים שונים. בדרך כלל, לכל עמותה או חברה כזאת חנות אינטרנטית או חנות מרכזית שיכולה לבצע משלוחים, או לפחות נמצאת במקום נגיש יחסית.

מלבד יתרונות אלה, היתרון הגדול ביותר הוא שהן מקפידות להכין מוצרים או לשווקם מוצרים כאלה שיזכו לתו איכות ול"כשרות ערכית" גם לשומרי מצוות. נוסף על חפצי חן שמתאימים לבית היהודי ארגונים ועמותות אלה מייצרים מתנות המתאימות לטקסים יהודיים כמו גם לחגים. מלבד יופיים הרב וההיצע הגדול מהרגיל שקיים בחנויות מתנות רגילות, גם בטווח המחירים שלהם, הקנייה בהן היא ערך בפני עצמו. היא תומכת בשילוב אנשים בעלי מוגבלויות שונות בחברה, מחזקת את דימוים העצמי ומפרנסת אותם בכבוד. בכך, יוצאים כולם נשכרים מקניית המתנה היפה.

מתנות שצריך אבל לא קונים לבד

המתנות הכי נחמדות שיכולים לקנות מי שמתלבט בענייני כשרות היא המתנות השימושיות. מדובר בכל החפצים שידוע לכם שהם בשימוש מתמיד ודוחים את הקנייה שלהם ושתמיד צריך שיהיה אחד נוסף בבית. אם כדי להשאיל כלי מסוים בשעת הצורך, או כמו מה שחסר לכם למכשיר הטלפון הסלולרי או אפילו למחשב. כולם משתמשים בהם ושם אין בעיה של כשרות מכל סוג שהוא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר