לאחר מאה שנה

נפתח מחדש בית הכנסת בעיר "קלוגה" שברוסיה • גלריה

לפני כשנתיים, זכתה הקהילה היהודית בעיר "קלוגה" שברוסיה, לקבל בחזרה לרשותה את מבנה בית הכנסת ההיסטורי במרכז העיר, וכעת פתחה מחדש את בית הכנסת • גלריה (חרדים בעולם)

(צילום: באדיבות המצלם)

לפני כשנתיים, זכתה הקהילה היהודית בעיר "קלוגה" שברוסיה, לקבל בחזרה לרשותה את מבנה בית הכנסת ההיסטורי במרכז העיר, שהולאם על ידי הקומוניסטים בכוח לפני כמאה שנה מיהודי העיר.

הקהילה היהודית חהתקדמה צעד אחר צעד, בליקוט הנשמות היהודיות בעיר וסביבתה, תוך פעילות יהודית ענפה סביב חגי ישראל.

אירוע הפתיחה וחנוכת הבית נערך בהשתתפות רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר שקבע את המזוזה בפתח הראשי של הבניין, בהשתתפותם של מאות מיהודי הקהילה, נציגי הממשל והמחוז, רבה של העיר בריאנסק ושליח חב"ד הרב מנחם מענדל זקלס, אשר מלווה את הקהילה בהתפתחותה וליווה את פרויקט שיפוץ בית הכנסת.

בדבריו ציין הרב הראשי לאזאזר ששנה זו היא שנת 'הקהל' ומתאים הדבר שמתכנסים יחד לחוג את השבת וחנוכת בית מקדש המעט וללא ספק זה יום חגם של כל יהודי רוסיה באשר הם.

בית הכנסת הישן נבנה ושוחזר מחדש על-ידי "איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה", בעזרתה הנדיבה של משפחת צ'רנין לזכר אמם מרת נלי בת יצחק ע"ה, ובסיוע חברי הקהילה.

לקראת האירוע נפגש הרב הראשי הגר"ב לאזאר עם מושל קלוגה אנטולי ארטמונוב שקיבל סקירה על פעילות הבניין שחודש וכולל בתוכו כל שירותי הדת לאלפי יהודי העיר ובו היכל תפילות מרכזי, מרכז חסד לנזקקים, ספריה תורנית, חדרי שיעורים, מקוה חדש שהשלמתו תהיה בקרוב ועוד. בסיום המפגש הבטיח המושל את המשך עזרתו למען הקהילה היהודית כולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר