יתרונות וחסרונות של הסכמי ממון

אחת הנקודות הרגישות ביותר בין בני זוג שעומדים לפני חתונה היא השאלה האם לערוך ביניהם הסכם ממון או לא. יתרונות וחסרונות במאמר הבא (בלוגל)

(צילום: יח"צ)

אחד הנקודות הרגישות ביותר בין בני זוג שעומדים לפני חתונה היא השאלה האם לערוך ביניהם הסכם ממון או לא. יותר ויותר זוגות כיום מתלבטים בשאלה זו, הרבה יותר מאשר בעבר, והרבה זוגות בוחרים גם לערוך הסכם כזה.

הסכמי ממון, אשר מאוד נפוצים בחו"ל בעיקר במדינות כמו ארה"ב, אנגליה וצרפת, הוא למעשה ביטוי מוחשי לתחושה שהאהבה בין בני זוג יכולה להיות מאוד גדולה אך היא עלולה יום אחד להסתיים ובני הזוג עלולים להיפרד. תחושה זו גם מתבטאת לצערנו במספרים, על כל 4 זוגות שנישאים, זוג אחד מתגרש בימינו, ולכן אפשר להבין מדובר כל כך הרבה זוגות בוחרים לערוך הסכם ממון.

על מנת להקל עליכם בשאלה האם לערוך או לא לערוך הסכם ממון, בחרנו להציג מספר יתרונות וחסרונות להסכמי ממון. כל אחד מכם רשאי להחליט מה גובר על מה ולהחליט בעצמו האם הוא מעוניין בהסכם כזה או לא.

יתרונות של הסכמי ממון

1.מסדיר את כל נושא הרכוש במקרה של גירושין – תהליך גירושין הוא תהליך מאוד לא נעים ולא פשוט אשר יכול לקחת זמן רב. הסכם ממון יכול לפשט את התהליך ולהקל עליו במידה מסוימת,שכן הוא קובע מראש כיצד הרכוש יתחלק בין בני הזוג. הוא לא פותר הכל, למרות שאפשרי להכניס בו משתנים נוספים, אך עדיין הוא פותר חלק מהותי.

2.יוצר סדר מסוים – הסכם ממון יוצר סדר במיוחד בקרב אנשים שיש להם רכוש רב. ברור לכל מי נכנס עם מה לנישואין ועם מה הוא יוצא. כאן חשוב לומר שההסדר חייב להיות סביר אחרת גם בית המשפט יתקשה לקבל אותו.

3. פותר בעיות במקרה של אי נישואין – הסכם ממון אפשרי גם במקרים שאתם לא נישאים אלא רק חיים ביחד כידועים בציבור, במיוחד אם שניכם מגיעים אחרי מערכת יחסים שהסתיימה. כך ברור בדיוק כיצד תצאו ממערכת זו במידה והיא תגיע לסיומה.

חסרונות של הסכמי ממון

1.מרחפים מעל הנישואין – הבעיה הגדולה של הסכם ממון היא מעצם העובדה שעוד לפני שמתחתנים הם שם, מרחפים מעל הזוגיות. יש זוגות שיראו בכך פגיעה קשה ברומנטיקה, למרות שכיום רבים הזוגות שמבינים שרומנטיקה לבד לא מספיקה בשביל לקיים מערכת נישואין.

2 -אי שוויון – הסכם ממון טוב ככל שיהיה יוצר אי שוויון. ברור לכל ששני בני הזוג לא נכנסים למערכת היחסים עם אותו רכוש וכמות נכסים, ההסכם יוצר הבחנה ביניהם שלא תמיד טוב למערכת היחסים. אך חשוב להדגיש שזו שאלה כיצד בני הזוג מסתכלים על עצמם, על הצד השני ועל הזוגיות שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר