בקרוב בצה"ל: פלוגה חרדית בחטיבת הצנחנים

לאחר הגדודים החרדים "נצח יהודה" ו"גבעתי" בצה"ל מודיעים על הקמת פלוגה חרדית חדשה, הפעם בצנחנים, זאת בניסיון להעלות את גיוס החרדים. הטירונות הראשונה בחודש אוגוסט הבא (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל / Flash90)

לאחר הגדודים החרדים "נצח יהודה" ו"גבעתי" בצה"ל מודיעים היום (ראשון) על הקמת פלוגה חרדית חדשה, הפעם בצנחנים. הטירונות הראשונה תחל בחודש אוגוסט בשנה הבאה והיא תתקיים ככל הנראה באחד הבסיסים של החטיבה בדרום הארץ.

על הקמת הפלוגה החדשה הוחלט לאחר תוכנית גיבוש עליה עבדו בחודשים האחרונים, ראש מטה פיקוד המרכז וראש פרויקט שילוב חרדים, תת-אלוף עופר וינטר, שפיקד על חטיבת גבעתי ופתח את הגדוד החרדי בה, וכאן ראש חטיבת תכנון כוח אדם בזרוע יבשה ערן יניב.

גורם בצה"ל אמר ל"כיכר השבת" כי "הפלוגה המדוברת תהיה בעלת אופי חרדי בדומה לפלוגה החרדית בגבעתי ששם יש חרדים המתגוררים בערים חרדיות ומתנהגים כמו חרדים".

לדבריו, "הוחלט לפתוח את חטיבת הצנחנים לחרדים לאחר שהם הוכיחו את פעילותם ומסירותם בשאר הגדודים החרדים. זו פלוגה שתהיה שונה תעסוקתית מגבעתי ונצח יהודה. זו תעסוקה בחירה יותר בכל המובנים".

אל חטיבת הצנחנים מתמודדים פי עשרה יותר מתמודדים מאשר היא יכולה לקלוט. רוב המועמדים נושרים עוד בתחילת הדרך בעקבות אימונים קשים ומפרכים אותם עוברים הטירונים.

כמות המועמדים לפלוגה החרדית עדיין מוטלת בספק משום שכלל לא בטוח שיהיו מספר רב של מועמדים בדומה למתגייסים החילונים. מנגד, ייתכן והחרדים שרצו להיות קרביים יעדיפו לנסות ולהתגייס לפלוגה הבכירה - מה שיביא לירידה במספר המלבש"ים (מיועדים לשירות ביטחון) לגבעתי ולנצח יהודה.

בסוף השבוע שעבר הפיץ משרד הביטחון את תזכיר חוק הגיוס החדש ממנו עולה כי תקופת ההסתגלות תוארך על פי החוק החדש עד 2023. תקופת ההסתגלות הראשונה תוארך עד שנת 2020 והשנייה תחול עד שנת 2023.

על פי החוק החדש, במידה ובין השנים הללו עד 2023 לא יעמוד הציבור החרדי ביעדי הגיוס לא יופעלו סנקציות פליליות (כפי שגובש בחוק הקודם) אלא הדבר יהיה ניתן בכפוף להחלטתו של שר הביטחון. התזכיר אינו מתייחס במפורש למה שיתרחש אחרי שנת 2023 אם החרדים לא יעמדו עד אז ביעדים ולא עוסק בשאלה האם יופעלו במועד זה סנקציות פליליות.

אולם לדברי גורמים המעורבים בסוגיה, ב-2023 תידרש הכנסת להאריך את החוק, או שתוקפו יפקע ואז יופעל אוטומטית חוק שירות ביטחון הרגיל.

בהסבר לחוק החדש מדגישים במשרד הביטחון כי המתווה הקודם עורר התנגדות עזה בקרב הציבור החרדי ואיים לקטוע תהליך חיובי שהחל לפני קבלתו ואשר הצביע על עלייה מתמדת והדרגתית במספר המתגייסים מקרב ציבור זה, אשר התחוללה ממילא מבלי שחרב חובת הגיוס במקרה של אי-עמידה ביעדים התנופפה מעל ראשיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר