מחר: החסידים יתייצבו לצד הרב פינטו בבית המשפט העליון

בית המשפט העליון ידון מחר בערעור האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בעקבות שנת המאסר שנגזרה עליו. באותה שעה מאות מחסידיו יתייצבו במקום לצד רבם ויביעו תמיכה בעקבות גזר הדין (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום: פלאש 90)

בית המשפט העליון ידון מחר (שני) בערעור של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בעקבות שנת המאסר שנגזרה עליו בבית המשפט.

חסידיו של הרב יגיעו החל מהשעה 08:00 בבוקר אל אולם בית המשפט בכדי למחות על גזר דינו שלטענתם ניתן לאחר שהרב הודה בניגוד לרצונו.

חסידיו יגיעו מאהל המחאה שהוקם לפני מספר שבועות בסמוך לישיבה באשדוד. רבים מהם שובתים רעב מאז ובכוונתם להמשיך את המחאה עד לתום הדיון בבית המשפט.

דובר מחאת "צדק תרדוף" דיויד לימן, אמר ל"כיכר השבת" כי "הקהילה עומדת כולה כולל משפחות מאחורי האדמו"ר, אנחנו נגיע לבית המשפט העליון לעמוד לימינו ולתמוך בו. אנחנו קוראים לעשות צדק. גם לרב פינטו מגיע צדק".

"היה מגיע לו לראות את הראיות נגדו. זה עיוות דין מסוכן", הוא מוסיף, "יש פה מצב שניתן להאשים ולאיים על אדם במניפולציות להודות ללא כל ראייה ומסירה של חומרי חקירה. זה אסור. זו סכנה מוחשית לכל אזרח בישראל".

כזכור, לאחר שחזר לישראל מטיפולים בארה"ב, מסר הרב שיחה לחסידיו בישיבת "שובה ישראל" באשדוד וסיפר כי רעייתו, הרבנית דבורה, הייתה במצב קשה מאוד במהלך ראש השנה. "הרופאים ביקשו לקרוא למשפחה להיפרד" העיד.

"בגלל שאני רב? בגלל שאני ספרדי?" שאל הרב פינטו, "לקחו רב וכל היום מתעללים בו. יש לי סרטן, מה האכזריות הזאת? כולם יודעים שאם הייתי רוצה להישאר בארה"ב הייתי נשאר ואף אחד לא היה יכול להחזיר אותי. אבל באתי, אני לא בורח, מישהו חשב פעם שאני אברח? שאני אעזוב את הקהילה?".

"אנחנו לפני אסון עם הרבנית, הם דוחפים לאסון" הזהיר הרב פינטו. בהמשך, הוא סיפר על השינוי ביחס כלפיו לאורך השנים האחרונות: "בהתחלה קראו לנו הרב יאשיהו יוסף פינטו, אחר כך הרב פינטו, אחד כך פינטו, ועכשיו מר פינטו".

הרב הזכיר את הגורמים השונים במשטרה שידעו לכאורה שהוא נותן "שוחד" לאפרים ברכה, ואמר "זה שוחד? זה שוחד מעל לטבע". בהתייחסו לברכה עצמו אמר: "מה אתם שולחים חסיד להפליל רב שלו? הוא תלמיד שלי, 17 שנים כל הסודות של החיים שלו הוא סיפר לי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר