ראב"ד "העדה החרדית" מסביר: למה חוק הגיוס החדש מסוכן?

בשיחה שמסר, הסביר ראב"ד העדה החרדית מדוע חוק הגיוס החדש מסכן את הציבור החרדי: "עד עתה ידעו החופשיים שהחרדים מוכנים ללכת למאסר, עכשיו החרדים מסכימים לעזור להם" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

במהלך שיעור שבועי שמסר, התייחס ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך לחוק הגיוס המתוקן, ותקף אותו. בנוסף, הגר"מ שטרנבוך ניסה להסביר לציבור מדוע לשיטתו חוק הגיוס החדש מסכן את הציבור החרדי.

"הנה השבוע העלו הצעת חוק בעניין דחיית גיוס בני הישיבות, והסכימו להעמיד ועדות שיכריעו איך לפעול לגייס, ולפי המסמכים המונחים לפני, לאחר זמן אם לא יעמדו ב"יעדי הגיוס" יחויבו לעמוד, והחרדים הסכימו שיקימו וועדות שיפעלו לראות איך בני הישיבות יתגייסו לצבא בכל שנה בדרכים שונים וכמפורש בהצעת החוק".

"הסכנה היא שאם עד עתה ידעו החופשיים שהחרדים מוכנים ללכת למאסר כדי לא להתגייס, הנה עתה החרדים מראים לחופשיים שהם מסכימים לעזור להם להשיג מבוקשם. עיקר הסכנה היא שאם נשתוק בעת הזאת, אזי לכשיבוא היום וכשתיגמר תקופת הניסיון, הם יטענו לנו "הסכמתם בעצמכם", ואז כבר לא נוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה".

"נראה שחובותינו בעת הזאת היא לחזק את בני הישיבות שיכירו בגודל ערך התורה וכמה גדול ההפסד בכל בחור ישיבה שעוזב את התורה - שמפסיד גם לעצמו וגם לכל הציבור כולו - שמחליש בזה את צבא ה', וכשבני הישיבות יהיו חזקים בהשקפתם אז לא יוכלו להשפיע עליהם כלל".

"לכן האחריות מוטלת עלינו, שלא יסתפקו היום בשיחות מוסר פילוסופיה בעלמא שאיננה נוגעת למעשה, אלא יעוררו מעכשיו את הלבבות במוסר כפשוטו, ויחדירו בליבות בני הישיבה בשיחות מוסר את גודל אושרם וזכותם בכל רגע שהם זוכים ללמוד את תורת ה', ושעליהם להתגאות בדרכים שהם בני תורה ולהיות בכלל מקדשי שם שמיים ובכלל צבא ה'".

"אנו זקוקים היום להרבה רחמי שמיים ואחריותינו רבה מאוד, ובס"ד נפעל כפי כוחותינו שלא יגייסו שוב בחורי ישיבה לעולם ודי בהערה זו, ובעהשי"ת נצליח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר