משרד החינוך יצא במכרז לתפקיד מנהל המחוז החרדי

בצל מאבק מועצות גדולי התורה במחוז החרדי, משרד החינוך הודיע על יציאה למכרז לתפקיד מנהל המחוז החרדי. התאריך האחרון להגשת הבקשות למכרזים: יום חמישי כ"ח בכסליו תשע"ו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מאיר שמעוני (צילום: כיכר השבת)

המאבק על עצמאות החינוך החרדי: הבוקר (חמישי) הודיע משרד החינוך על יציאה למכרז לתפקיד מנהל המחוז החרדי.

קרא עוד:

במכתב שנשלח לעובדי המשרד נכתב: "שלום רב. הנידון: פרסום חוברת מכרזי פיקוח. ברצוני לעדכנכם על פרסום חוברת מכרזי פיקוח משולבים מס' 4/2015 שיפורסמו מחר בעיתונות היומית".

בין המכרזים נמצא גם מספר מכרז 31566, מספר משרה 80040602 מנהל/ת מחוז חרדי. התאריך האחרון להגשת הבקשות למכרזים: יום חמישי כ"ח בכסליו תשע"ו, 10 בדצמבר 2015.

להערכת גורמים מקצועיים במשרד, מנהל המחוז כיום מאיר שמעוני, לא צפוי להתמודד במסגרת המכרז החדש ולפיכך מדובר בהצלחתם של מנהלי המוסדות וראשי איגוד הסמינרים שהפעילו לחץ להדיחו ואף הורו בשבוע האחרון בהוראת מועצות גדולי התורה על הפסקת שיתוף הפעולה עם הנהלת המחוז.

כזכור לפני מספר שבועות הגישו ראשי התנועה למען איכות השלטון עתירה בפני בית הדין האזורי בירושלים נגד משרד החינוך ונציבות שירות המדינה בבקשה להורות על ביטול המכרז זאת בשל בעיות בתנאי הסף הקבועים בו, מה שנועד לטענת גורמים חרדים לסכל את האפשרות למינוי אדם חרדי לתפקיד.

בית הדין האזורי לעבודה דחה את הטענות וקבע כי גם חרדים יוכלו להגיש מועמדות וקבע כי תנאי הסף סבירים למכרז זה.

כעת מביעים מנהלי המוסדות את התקווה כי ימונה אדם ראוי שיוכל לפעול לצידם יד ביד מתוך אמון ושיתוף פעולה מלא במטרה לסייע למצוקת המוסדות.

לדברי המנהלים שמעוני רק ניסה להקשות ולהתערב בתכני החינוך החרדי ועל כן הדרישה שלא לשתף עימו פעולה.

כזכור חשף "כיכר השבת" את דבריו של שמעוני בהם חשף מעט מכוונותיו ומטרותיו של המחוז החרדי, בנאום שנשא לפני כחודש בכנס המרכז לחקר החברה החרדית.

בין היתר אמר כי מדובר ב"פריצת דרך היסטורית משמעותית" והוסיף כי אם רוצים שילוב של החרדים בחברה, בתעסוקה, בצבא ובביטחון - "הרי שצריך לטפל במערכת החינוך כבר אתמול".

דבריו עוררו סערה גדולה בקרב מנהלי מוסדות החינוך והגבירו את החשש להתערבות ממשית של משרד החינוך לא רק בעניינים המנהליים אלא גם בענייני תכני הלימוד וחינוך הילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר