מופת חסידי

כך גייסה סאטמר עשרה מיליון דולר תוך דקות

מנכ"ל מוסדות סאטמר הפתיע כשהודיע על הקמת "קרן בניין" אליה יצטרפו רק מי שיתרמו מיליון דולר. תשעה תורמים התגייסו, וסאטמר המתינה לעשירי שהגיע תוך דקות. מי הם התורמים? צפו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר באירוע (צילומים: יוסי גולדברגר, אברמי ברגר, SOS Images וישראל גולדשטיין)

אלפי חסידי סאטמר השתתפו בדינר השנתי לטובת המוסדות בווילאמסבורג שנערך בשילוב עם חגיגות 'יום ההצלה'. השנה נערך המעמד בציון 10 שנים ל'התחדשות מוסדות סאטמר' בווילאמסבורג לאחר פטירת האדמו"ר בעל ה'ברך משה' זצ"ל.

מנכ"ל המוסדות, הרב מרדכי אלעזר הירש, נאם כבכל שנה לפני הדרשה המרכזית של האדמו"ר, אולם הפתיע את הנוכחים כאשר הכריז על 'ועד קרן הבניין' שהקים האדמו"ר מסאטמר עבור בניית מוסדות חדשים: "רק מי שתורם מליון דולר יכול להצטרף לוועד ולזכות להיות חלק מהבנינים החדשים" הכריז המנכ"ל.

הוא הודיע כי ברשימה יש כבר תשעה נגידים, אולם הוא מחכה לעשירי למנין שישלים לעשרה מליון דולרים. אחד מהנגידים החליט להצטרף למנין, ובכך השלימה סאטמר את גיוס הענק של עשרה מיליון דולרים - זאת מלבד 13 מיליון דולר שתרמו נגידי החסידות להוצאות השוטפות.

הנגידים שתרמו מיליון דולר:

מנחם גרשון לבאוויטש - חבר הנהלת המוסדות, וסגן ראש הקהל: נגיד בעל שם ידוע המתפרנס מנדל"ן, היה הנחשון שקפץ לפני עשור ופתח את המוסדות ובזכותו הצליח החסידות להגיע למה שקיים עד היום.

משמאל: מנחם גרשון לבאוויטש

יחזקאל דוד ברקוביץ - חבר הנהלת המוסדות: אברך צעיר לימים שמתפרנס ממכירת תרופות וממניות בחברות גדולות, ידוע בסאטמר כמי שמשלם מכיסו את התשלום הראשון בכל קניה של בנין חדש למוסדות לצורך חתימת חוזה.

יחזקאל ברקוביץ

יצחק רוזנברג - ראש הקהל וחבר הנהלת המוסדות: מתפרנס ממכירת חומרי בניה, שילם מכיסו במשך 10 שנים את כל הוצאות הקהילה, ולפני כשנה וחצי מינה אותו האדמו"ר לראש הקהל של סאטמר.

יצחק רוזנברג

אביגדור פרנקל - חבר הנהלת המוסדות: מתפרנס מיהלומים ועובד למען מוסדות סאטמר מאחורי הקלעים. לאחרונה מונה ע"י האדמו"ר לשמש כחבר בהנהלת המוסדות.

אביגדור פרנקל

יקותיאל אהרן דוד וייס - מנהל מחנות רב טוב וחבר הנהלת הקהילה והמוסדות: מתפרנס מרשת סופר מרקט, מונה על ידי האדמו"ר לעמוד בראש מחנות הקיץ (הקעמפים) וקנה את מחנות "רב טוב" של מוסדות סאטמר.

יקותיאל אהרן דוד וייס

מאיר‏ זעליג ריספלר - נדבן בניני ריספלר וחבר הנהלת הקהילה: מתפרנס ממשרד רואי חשבון, תרם לפני כעשור חמישה מליון דולר לקניית בנין ריספלר לבית חינוך לבנות וכעת הוסיף מליון דולרים נוספים לבנין חדש.

מאיר‏ זעליג ריספלר

אברהם בראך, יו"ר הנהלת‏ ישיבה לצעירים וחבר הוועד הפועל: אברך צעיר שמתפרנס מחברה ליצור חד פעמי וניילונים, עומד בראש מערכת הישיבות בווילאמסבורג המונה היום 6 ישיבות קטנות וישיבה לצעירים.

אברהם בראך

שלום יצחק יעקבוביץ, ‏חבר הוועד הפועל: ‏קבלן גדול בניו יורק וחבר בהנהלת המוסדות מיומה הראשון.

שלום יצחק יעקבוביץ

יצחק שוורץ‏ - פטרון חבורת 'תורתך שעשועי', וחבר הנהלת הקהילה: אברך צעיר שהצליח בנדל"ן, לפני כשנתיים, כשהאדמו"ר מסאטמר פתח את חבורת "תורתך שעשועי" ללימוד דף גמרא ביום, הוא לקח על עצמו לממן מכיסו את הבחינות החודשיות.

יצחק שוורץ

משה יוסף וורטהיימר - חבר הוועד הפועל: פילנטרופ המחזיק בשטחי נדל"ן רבים בניו יורק ותורם רבות למוסדות סאטמר, משמש גם כבעל אכסניה בווילאמסבורג להרבה אדמורי"ם המגיעים לביקור בעיר. היה התורם של הבנין הראשון למוסדות סאטמר בווילאמסבורג היום פתיחת המוסדות.

משה יוסף וורטהיימר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר