נתניהו: "ישראל לא תהיה דו לאומית, הצד השני צריך להחליט שהוא רוצה שלום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בפתח ישיבת הממשלה לדבריו של ג'ון קרי כי ישראל הופכת למדינה לאומית ואמר כי על הצד השני להחליט אם הוא רוצה שלום וקישר זאת לחג החנוכה (חדשות פוליטי)

(צילום: מרק ישראל סאלם - פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, לדבריו של מזכיר המדינה ג'ון קרי אמש, לפיהן ישראל הולכת לכיוון של מדינה דו לאומית.

"אני מבקש להבהיר", אמר נתניהו. "ישראל לא תהיה מדינה דו-לאומית, אבל כדי שיהיה שלום צריך שהצד השני יחליט גם הוא שהוא רוצה בשלום, ולצערי, זה לא מה שאנחנו רואים. קודם כל, הרי ההסתה של הרשות הפלסטינית נמשכת – היא חייבת להיפסק. ואני רואה את הממונה הבכיר במשא ומתן אצל הפלסטינים הולך לנחם את משפחתו של מחבל שניסה לרצוח יהודים. לא רק שהוא לא מגנה אותו, הוא הולך לנחם, ועל ידי כך נותן גם גיבוי וגם עידוד למעשי טרור.

"כל מי שרוצה בשלום צריך לגנות את הדברים הללו בכל לשון של גינוי, כפי שאני עושה כאן, וכפי שאני מגנה גם את הדברים שאמרה שרת החוץ של שבדיה, דברים שערורייתיים. כנראה שהיא מצפה שאזרחי ישראל יגישו את צווארם למי שמבקש לדקור אותם. זה לא יקרה, ואנחנו נמשיך להגן על חייהם של אזרחי ישראל".

ראש הממשלה התייחס גם לחג החנוכה שיחול הערב ואמר: "אני רוצה לברך את עם ישראל כולו בברכת חג חנוכה שמח. היום נר ראשון של חנוכה, חנוכה הוא חג גם של התכנסות משפחתית, אבל בראש ובראשונה הוא חג של גבורה יהודית של עם קטן, נחוש, שחידש את עצמאותו וריבונותו והפיץ אור והרחיק את החשכה – במידה רבה זה הסיפור של מדינת ישראל היום.

"אנחנו אמנם עם קטן, אבל עם מאוד נחוש, שמביא את הקדמה ונלחם בחשיכה, ומדינות רבות מאוד בעולם מעריכות את זה היום. אנחנו עוזרים להן בידע, בטכנולוגיה, בביטחון וגם בסייבר - אבל בראש ובראשונה אנחנו מגנים על עצמנו, וכמו בימי המכבים חידשנו את עצמאותנו ואת כוח המגן שלנו.

לכן בהזדמנות הזאת, ערב חג החנוכה, אין רגע נאות יותר להביא את היוזמה להעלות את שכר חיילי החובה. בסופו של דבר אנחנו חיים על יכולת המגן שנותנים חיילי צה"ל, ואני שמח שיש פה הסכמה – שר האוצר, שר הביטחון, ראש הממשלה. אני מניח ואני בטוח שכל שרי הממשלה ישתתפו בהעלאת שכר חיילי צה"ל – זה דבר שהוא מתבקש, שהוא צודק והוא נכון, ואין תשורה יפה יותר לערב חג החנוכה".

בסיום דבריו ספד ראש הממשלה לשר ולח"כ לשעבר יוסי שריד, שמת אמש בגיל 75: "יוסי שריד ישב סביב השולחן הזה וגם סביב שולחנות בכנסת במשך שנים ארוכות. היה לו קול ייחודי בפוליטיקה הישראלית. הוא ביטא אותו בצורה מושחזת, בוטה, אני חייב להגיד, בעברית משובחת. כמעט על כל דבר לא הסכמתי איתו, ובכל זאת אני הערכתי את דרכו וגם את הדרך שבה הוא נתן ביטוי לדבריו, הרבה פעמים מתוך ידיעה עמוקה למדי במורשת ישראל ובשפתנו, ואני בטוח שכל חברי הממשלה, על ההשקפות המגוונות שיש סביב שולחן הממשלה, מבטאים הערכה עמוקה זאת ליוסי שריד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר