פרסום ראשון

קרלין סטולין, מודז'יץ ו"תורה ודעת" דורשים את אותה קרקע

סוגיית ההקצאות בעיריית בני ברק מתנהלת אמנם בעצלתיים אך מאחורי הקלעים מתרחש לו פיצוץ ראשון כאשר שלושה דורשים ומתכתשים על אותה קרקע ברחוב חבקוק, ויש כבר עתירה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיריית בני ברק (צילום: פלאש 90)

שלושה אוחזים בקרקע: סוגיית ההקצאות בעירייה בני ברק מתנהלת אמנם בעצלתיים תוך ניסיונות הידברות בין אנשי ראש העיר וחברי הסיעה המרכזית ב"אגודת ישראל" אל מול אנשי "דגל התורה", אולם מתברר שבשוליים כבר קיימים פיצוצי משנה זאת לקראת המשך התהליך.

הוויכוח שמסעיר בימים אלו את מסדרונות עיריית בני ברק ולא רק, נסוב סביב הקצאת קרקע ציבורית ברחוב חבקוק 21. על הקרקע המדוברת נסובה מחלוקת רבת שנים עוד בין ראשי עירייה קודמים לבין מוסדות קרלין סטולין כאשר הראשונים ביקשו לחלק את ההקצאה כראות עיניהם כשמנגד טענו בקרלין שרכשו זכויות בשטח ואף הביאו הוכחות משפטיות לכך.

לאחר עתירה שהוגשה על ידי מוסדות קרלין כנגד הקצאת העירייה אישר בית המשפט כי אכן יש ממש בטענותיהם והציע לצדדים (העירייה וקרלין) להגיע לפשרה מוסכמת. בעקבות כך הצליחו הצדדים להגיע לסיכום שאף אושר בבית המשפט לפיו קרלין יקבלו את החלק המגיע להם ואילו את השאר תקצה העירייה למוסדות תורה וחסד על פי החלטתה.

לאחר דין ודברים ארוך גובש הסכם סופי לפיו חסידות קרלין תקבל 3 קומות במבנה שיוקם ואילו חסידות מודז'יץ תקבל בהקצאה 3 קומות אחרות כאשר במרתף יוקם בית המדרש לקהילה הליטאית (מרכז תורני צמרת העיר-מנחת יהודה) בראשות הרב שמעון גלאי ובקומת מרתף נוספת יתחקלו קרלין ומודז'יץ.

אלא שהדבר לא מצא חן בעיני ראשי ישיבת "תורה ודעת" בראשות הרב אלחדד שטענו כי ההקצאה נעשתה שלא כדין וכי גם להם יש זכויות בקרקע זאת מכוח ישיבתם בה במשך שנים רבות (טענת חזקה).

בשבועות האחרונים פנתה ישיבת תורה ודעת בראשות הרב אלחדד בגיבוי סיעת ש"ס בבני ברק לבית משפט העליון לקבל את השטח בהקצאה. גורמים במסדרונות בעירייה מסבירים כי הטענה הינה כי קרלין מקבלים את חלקם בשטח מבחינה משפטית אבל מודז'יץ והליטאים רק דרך וועדת הקצאות.

עו"ד אסף שובלי המייצג את הישיבה פונה נגד עיריית ב"ב בעניין ההקצאה ומבקש לבטלה בטענה שיש בכך עבירה על החוק משום שהסדר הפשרה במסגרתו הושג הסכם בין קרלין ומודז'יץ והקהילה הליטאית שריר רק לאחר כינוסה של וועדת הקצאות מה שעדיין לא התרחש.

עהו"ד מציג התכתבות במייל שנעשתה בין הנהלת הישיבה לסגן ראש העיר מטעם ש"ס אלי דדון ועו"ד נתן בצלאל חבר מועצה מטעם התנועה בה הם נשאלים האם התקיימה לאחרונה וועדת הקצאות או לחילופין האם אמורה להתכנס וועדה שכזאת ונענו כי כחברי עירייה לא ידוע להם על מועד לישיבת וועדת הקצאות ובנוסף לא התקיימה ישיבה שכזאת לא בקדנציה הנוכחית ולא בקדנציה הקודמת.

לדברי העותרים העירייה לא קיימה ועדת הקצאות על השטח וההליך לא היה תקין שכן קיים ניגוד עניינים חמור אצל מקבלי ההחלטות הנוגעים להסכם הפשרה שעה שיש להם זיקה לחסידות מקבלת ההקצאה.

הישיבה טוענת באמצעות פרקליטה כי מדובר בהתנהלות פסולה שיסודה בשיקולים פסולים שכן ראש העיר חנוך זייברט נמנה על חסידות גור אשר מצויה בקשרים ובידידות הדוקה עם חסידות מודז'יץ.

כאמור במוסדות קרלין מבהירים כי לגבי החלק שלהם במבנה לא קיים כלל ויכוח וכי הדבר אינו נתון למחלוקת. במודז'יץ טוענים כי השטח מגיע להם כחוק אולם במקביל גורמים במודז'יץ זועמים וטוענים שראש העיר יכול היה לטרפד ולהוריד את ש"ס מהתביעה. "אנו מצפים שיעמוד על כך שנקבל את מה שהובטח לנו ומה שמגיע לנו", אומרים גורמים בחסידות.

במקביל גורמים אחרים טוענים כי זייברט מעניק להם מעל ומעבר וכי הם סומכים עליו שבסופו של יום ידאג שההקצאה תקוים ותגיע לידי החסידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר