חיים אדלר כבר לא החזן הראשי של בית הכנסת הגדול בירושלים

החזן חיים אדלר עזב את תפקידו כחזן הראשי של בית הכנסת הגדול בירושלים, לאחר שתם מועד החוזה איתו ומעתה יופיע בביהכ"נ פעם בחודש. עד למינוי חזן חדש יחזיק בתפקיד אברימי קירנשבוים (חזנות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיים אדלר בבית הכנסת הגדול (צילום: כיכר השבת)

חמש שנים אחרי שנכנס לתפקידו כחזן הראשי של בית הכנסת הגדול בירושלים, החזן המיתולוגי חיים אדלר, כבר לא נושא את התואר היוקרתי וזאת לאחר שהחוזה עמו הסתיים.

במודעה שפרסם בית הכנסת הגדול לקראת השבת הקרובה, נכתב תואר "חזן בית הכנסת", תחת שמו של החזן אברימי קירשנבוים, שעד עתה שימש כסגן החזן הראשי, אך בגלל סיום החוזה עם אדלר יכהן בתפקיד באורח זמני עד למינוי מחליף קבוע.

השבת יופיע קירשנבוים בליווי מקהלת בית הכנסת ובליל שבת תופיע לצידו גם מקהלת שיר לציון בניצוחו של אלי יפה.

חיים אדלר יופיע מכאן ואילך רק פעם אחת בחודש בבית הכנסת הגדול.

בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר גבאי בית הכנסת אלי יפה את המתרחש מאחורי הקלעים: "החוזה עם אדלר הסתיים אחרי חמש שנים ולכן השבת הוא לא יהיה ויחל להופיע רק פעם בחודש לתקופה של חמישה חודשים. אנחנו אוהבים אותו והוא אוהב אותנו ולכן המשכנו אתו בהסדר הזה".

"הוא לא עזב בכעס חס וחלילה ובינתיים הוא יופיע פעם בחודש ואחרי זה נמשיך לארח אותו. הוא הגיע אלינו בגיל מבוגר אך הוא נשמע צעיר ומתפלל יוצא מן הכלל", אומר יפה.

באשר למחליפו אומר יפה כי "עדיין לא מונה לו מחליף" אך מסביר כי החזן אברהם קירשנבוים שהוא החזן השני של בית הכנסת יהיה מעתה החזן. "לא מונה לחזן ראשי למרות שאין לכך מתנגדים", הוא מדגיש.

אדלר אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני חזן בית הכנסת הגדול" ואשתו הוסיפה: "בבית הכנסת הגדול יש שני חזנים. הוא לא עזב את תפקידו".

קרישנבוים אמר ל"כיכר השבת": "אני שמח שקיבלתי את התפקיד, זה היה חלום שלי ואני מתרגש".

אדלר שכבר בגיל 11 עבר לפני התיבה ונחשב לאחד מגדולי החזנים, הגדיר בעבר בשיחה עם "כיכר השבת" את שיא הקריירה שלו כשהזמינו אותו לשמש כחזן הראשי לבית הכנסת הגדול. לפניו שימש בתפקיד החזן נפתלי הרשטיק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר