הדברת עופות, יונים ותיקנים: המדריך השלם להדברה ביתית

תיקנים שמנמנים בעלי כנפיים, הם לא המחזה האהוב על רובינו. כשזה מגיע לעכברים, לטאות ומזיקים אחרים שפולשים אלינו, זה כבר הופך לבלתי נסבל - כל הדברים החשובים על הדברה בכתבה (בבית)

שושי מילר | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

"אימל'ה גו'ק", אם היית זו שצרחת למראה מחושיו הרוטטים-דוחים של תיקן שמנמן בעל כנפיים שחמק לו אל מתחת למקרר, הכתבה הזו לחלוטין בשבילך. אבל גם אם זה אתה, הבעל שנאלץ לראות את אשתו בשעתה הקשה כשהיא מטפסת על כל חפץ אפשרי העיקר לא לשהות על משטח אחד עם עכבר או לטאה, בטח תשמח ללמוד על סוגי המזיקים שעלולים ל"הרוס" לך את ה'שלום בית' ועל דרכי השמדתם. כל הדברים החשובים על הדברה בכתבה שלפניכם.

הדברת חרקים ביתיים

בתוך הבית מדובר בעיקר על הדברת על הדברת יתושים, מקקים (תיקנים, ג'וקים) ונמלים. ההדברה נעשית על ידי הרשויות, מחוץ לבתים, במוקדים מועדים לפורענות (למשל: מקווי מים עומדים, בהם גדלים יתושים) או באופן פרטי בתוך הבתים.

הריסוס הביתי נעשה באופן עצמאי עם תכשירי הדברה אותם ניתן לרכוש בחנויות. אך הריסוס הביתי, בדרך כלל עולה לא מעט כסף ומביא מעט תוצאות, לכן מומלץ לבצע את הריסוס על ידי חברות הדברה. הריסוס של חברות ההדברה עמיד הרבה יותר, ממשיך להרחיק מזיקים במשך כחצי שנה עד שנה, מזמן הריסוס, וחסין במידה מסוימת בפני מים (כך שניתן לשטוף ולנקות את האזור המרוסס; התכשירים הנמכרים בחנויות אינם מגלים עמידות כזו).

הדברת עופות

הדברת ציפורים. כאן מדובר בעיקר ביונים, המהווים לעתים מפגע ציבורי בערים. היונים מתרבות במהירות, מלכלכות בניינים ואף גורמות להרס הדרגתי שלהם. למרות זאת, רוב הרשויות מעדיפות לנקוט צעדים פחות דרסטיים להרחקת היונים (למשל: הצבת מחטים דקות על מעקות וקירות של בניינים, המאלצות את היונים לנוח במקום אחר), ונמנעות מלהשתמש בהדברה כנגדם.

בבית זה כבר סיפור אחר, בחלק מן המקרים תאלצו להשתמש במשטחי המחטים המונחים על המשטחים המועדים לפורענות. אומנם הבית הוא לא שדה תעופה, שם המצאות ציפורים עלולה לסכן חיים, אך יונים וקיני ציפורים עלולים להוות מטרד של ממש. ניתן להשתמש בתרסיסים מרחיקי יונים אך פעמים רבות זה לא מספיק וצריך להזמין בעל מקצוע המתמחה בהדברת עופות והרחקתם.

הדברת יונקים ביתיים

מכרסמים למיניהם (עכברים וחולדות) הם כבר הרבה יותר ממטרד. המכרסמים נושאים במקרים רבים מחלות ועלולים להעבירן לאדם. הדברה זו נעשית כמעט תמיד באופן מקצועי; חומרי ההדברה בהם משתמשים מסוכנים לרוב לאדם ולחיות המחמד המתגוררות בבית. ישנה גם סבירות גבוהה להרעלה שניונית - לדוגמה, כאשר חתול מחמד משחק עם פגר עכבר או עכבר מורעל לאחר הדברה ביתית וללא ידיעת בעליו, וכתוצאה מכך מוצא את מותו, לצערה של משפחתו האוהבת.

הניסיון מלמד, שבטרם ביצוע הדברה ביתית אין להסתפק בהבטחות המדביר בנוגע ל"אקולוגיות" של החומרים בהם הוא משתמש, אלה יש לבקש ממנו את שמותיהם המדויקים ולברר מול רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע או המשרד להגנת הסביבה בנוגע לאפשרות של הרעלה שניונית. אך במקום להשתמש בחומרים כימיים חשוב לדעת כי קיימים היום בשוק אמצעים אלקטרוניים להדברת מכרסמים הנמצאים תחת המונח "הדברה אלקטרונית". אלו מכשירים זעירים המושמים בבית ומחוברים לשקע החשמל, אשר מפיקים קול צורם בתדר שרק מכרסמים יכולים לשמוע, ומרחיקים את המכרסמים מהבית. כמו כן, קיימת גם אפשרות של הדברה מכנית, המשתמשת במלכודות מכניות, אשר יעילותה פחותה יותר.

>>כל המדבירים בקליק אחד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר