ההונאה במוסדות

"הרוח החיה מאחורי ההונאה": הוארך מעצרו של פנחס מנחם זידמן

בית המשפט האריך את מעצרו של פנחס מנחם זידמן, אחד החשודים המרכזיים בפרשת ההונאה החרדית במשרד החינוך, עד ליום ראשון. השופט קבע כי הוא הרוח החיה מאחורי ההונאה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אחד החשודים בפרשה. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בית המשפט האריך היום (שלישי) את מעצרו של פנחס מנחם זידמן, אחד החשודים המרכזיים בפרשת ההונאה החרדית במשרד החינוך, עד ליום ראשון. השופט קיבל את עמדת המשטרה כי נדרשים עוד פעולות חקירה שטרם הסתיימו בעניינו.

בבקשת המעצר, אמר נציג המשטרה כי ישנן התפתחויות בחקירה ויחד עם זאת אמר כי טרם הצליחה המשטרה לסיים את בדיקות המחשבים שנתפסו אצל החשוד ולכן נדרשת הארכת מעצר.

פרקליטו של החשוד מתח ביקורת על התנהלות המשטרה ואמר לשופט כי נדמה שהמשטרה לא עשתה דבר במהלך ימי המעצר וכי הם לא ניצלו את שהותו של החשוד במעצר בכדי להתקדם בחקירה.

נציג המשטרה חשף בדיון כי מעורבים נוספים נחקרו בימים האחרונים בפרשה ולדבריו בפרשה המדוברת ישנם לא מעט מעורבים.

השופט הסביר כי החליט להאריך את מעצרו עד ליום ראשון משום שהחשוד "הוא הרוח החיה מאחורי ממסכת ההונאה רחבת ההיקף וארוכת הטווח". השופט הוסיף כי מעיון בחומר הראיות שהונח בפניו, התחזק החשד נגד החשוד.

השופט דחה את דברי הפרקליט וטען כי המשטרה ניצלה את ימי המעצר והתקדמה משמעותית בחקירה.

בתום הדיון הסכים פרקליטו של החשוד כי המשטרה תמשיך להחזיק במחשבים עד לתום ימי המעצר בכדי להתקדם בחקירה.

יצוין כי ארבעת החשודים האחרים שוחררו ממעצר בשבוע האחרון.

במפלג ההונאה מתנהלת בחודשים האחרונים חקירה סמויה בעקבות תלונה שהוגשה על ידי משרד החינוך וממנה עלה חשד לעבירות מרמה והונאה בהיקף של מיליוני שקלים מצד עמותות ומוסדות חינוך.

בתום חקירה מורכבת ואינטנסיבית המתנהלת מזה מספר חודשים ביחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים בשיתוף אגף אכיפה במשרד החינוך, נעצרו ארבעה גברים חרדיים ואישה בשנות ה-40 לחייהם, תושבי ירושלים, ביתר עילית ותל אביב, החמישה שכאמור שוחררו חשודים כי במהלך השנים האחרונות פעלו תחת עמותה פיקטיבית בשם 'תקוות הגאולה' לקבלת כספים במרמה.

על פי החשד, החשודים הציגו בפני משרד החינוך כי תחת חסות העמותה פועל בית ספר וכולל לאברכים וקיבלו תמיכה כספית לאורך שנים ממשרד החינוך. כל זאת על פי החשד, על בסיס הצהרות כוזבות שהוצגו על ידם, הן של פרטי ורישום תלמידים, כולל תלמידים כאלו שאינם אזרחי המדינה. והן עבור משרות הוראה שלא היו.

עוד עולה מהחקירה, כי כספי משרד החינוך שהועברו לעמותה הופקדו בחשבון בנק הרשום על שם העמותה. החשודים נהגו על פי החשד להוציא את הכספים מחשבון העמותה על ידי כך שרשמו צ'קים על סך סכומים שונים ופדו אותם במזומן במספר צ'יינג'ים בירושלים.

סך היקף הסכומים שהוצאו במרמה ממשרד החינוך כפי שעולה מהחקירה עד כה עומד על כ- 3 מיליוני שקלים. היום, כאמור, במסגרת מעבר לחקירה גלויה, ביצעו חוקרי יחידת ההונאה של משטרת ירושלים בשיתוף אגף האכיפה במשרד החינוך, מעצר של החשודים וחיפוש הן בדירותיהם והן במשרדים ובצ'יינג'ים , בהם בוצעה הפעילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר