סערת בנט והקונסרבטיבים

הר' בני לאו תוקף את הרב הראשי: "למה לסכן את המדינה?"

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו תקף בחריפות את ביקורו של שר החינוך נפתלי בנט בבית ספר קונסרבטיבי, וסופג ביקורת מבן דודו, הר' ד"ר בני לאו: "זה טירוף, הם התומכים הכי גדולים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב בני לאו והגר"ד לאו (צילום: באדיבות אתר "סרוגים" ויונתן זינדל, פלאש 90)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו מתח ביקורת נוקבת נגד השר נפתלי בנט שביקר בבית ספר קונסרבטיבי‬ בניו יורק. מי שיצא להגנתו של בנט, הוא לא אחר מבן דודו של הרב הראשי, הרב בני לאו המשמש כרב בית כנסת בירושלים. בשיחה עם "כיכר השבת" טען הרב בני לאו כי הרב הראשי מסכן את המדינה בביקורת שהוא משמיע, לא פחות.

"אם הרב הראשי הוא לטובת מדינת ישראל, הוא צריך להבין שהם השגרירים הכי טובים שלנו בעולם. בתור רב ראשי יש לו מחלוקת איתם על עבודת השם - אבל מה הקשר בין היחס לישראל? למה לערב את הדברים, למה לסכן את המדינה?", אמר.

לדברי הרב בני לאו, אם ישראל תחרים את הרפורמים, היא תאבד את תמיכת העולם: "רוצים לבטל את כל התמיכה שלנו בעולם, מה אנחנו השתגענו לגמרי? זה הרי טירוף. הם התומכים הכי גדולים שלנו".

הרב לאו, שנחשב מרבני הזרם הליברלי בציונות הדתית, מגבה את בנט ואומר כי מחובתו להיפגש עם כולם: "אני חושב שבנט עשה דבר נכון. אני בן של איש משרד החוץ שהיה קונסול בארה"ב, ומה שלמדתי הוא שכשאתה דיפלומט יש לך אחריות לכל חלקי העם היהודי בלי מחלוקות, אתה לא עסוק במלחמות של זרמים ובתור נציג של כלל אתה לוקח אחריות של אחד ואחת, לכן ההליכה לבתי ספר כמו שבנט עשה היא חובתו. אני אומר לנפתלי לך בכוחך זה".

"הרב הראשי לא מבין את תפקידו של השר לענייני תפוצות", הוא קובע, "איך השר בנט יכול לתפקד בתפקידו בלי לבקר בתי הספר שלהם?". לאו משווה את הנושא לפגישתו של ראש הממשלה בועידת איפא"ק בארצות הברית בה רוב רפורמי: "אתה חושב שראש הממשלה צריך להימנע מלהיפגש עם אנשי איפא"ק בארצות הברית שרובם רפורמים? הרי אי אפשר להסתדר בלעדיהם".

כזכור, בשבוע שעבר ביקר השר בנט בבית ספר. בנט לא ניסה להסתיר את הביקור ואף העלה קטע וידאו מהמפגש עם ילדי בית הספר הקונסרבטיבי לחשבון הטוויטר שלו תוך שהוא כותב "מפגש עם תלמידי בית הספר הקונסרבטיבי הנפלא "סולומון שכטר" בניו יורק. כמה אהבת הארץ, כמה אהבת יהדות".

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו התייחס אמש ברדיו 'קול חי' לביקור של בנט ואמר בין היתר כי הביקור אסור: "הביקור מכיר בקהל המסכן את עתידו של עם ישראל". בנט בתגובה צייץ בחשבון הטוויטר שלו תוך כתיבת ביקורת על הגר"ד לאו: "נאמרו היום דברים שאסור שיאמרו ע"י מנהיג ציבור בכיר בישראל. קרוב יהודי העולם היא משימה קיומית לעם היהודי. אמשיך בכך".

ברבנות הראשית לא נשארו אדישים לדברים שבנט כתב, ויצאו במתקפה חריפה נגד שר החינוך: "פעם אחר פעם מוכיח השר בנט שאין לו משמעת לרבנים וכי הוא חוצה קווים אדומים שראשי המפלגות הדתיות לא חצו מעולם". לדבריהם: "מומלץ לשר בנט שבמקום לפזר תגובות דמגוגיות על 'אחריות לכל עם ישראל' שיתייעץ להבא עם רבנים בטרם הוא עושה מעשים שייסכנו את עתידו של עם ישראל".

מלשכת בנט נמסר בתגובה: "השר בנט סבור שמנהיגי ציבור בישראל צריכים לקרב יהודים ולא לנדות אותם, ורואה בחומרה אמירות שבאות להרחיק לבבות במקום לקרבם. אנו נמצאים היום במצב חרום ליהודי התפוצות, כאשר תופעת ההתבוללות מגיעה למילוני יהודים. כמי שאחראי בממשלת ישראל לנושא התפוצות,השר בנט גאה בכך שהוא דואג לכל יהודי באשר הוא יהודי, וימשיך לפגוש כל יהודי, מכל זרם שהוא".

מלשכת הרב הראשי לא נתקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר