ניסוי ישראל מוצלח

צפו: מערכת "חץ 3" מיירטת טיל מחוץ לאטמוספירה

אחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים ביותר של תעשיות הביטחון הישראליות הגיע אל סיומו המוצלח כאשר טיל ה"חץ 3" הצליח ליירט בהצלחה טיל אויב מחוץ לאטמוספירה. כעת מגיע גם התיעוד (צפו)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

במערכת הביטחון נשמו הבוקר לרווחה כאשר הניסוי במערכת היירוט "חץ 3" הוכתר בהצלחה גדולה, זאת בפרט לאחר שניסוי דומה שנערך לפני כשנה נכשל. כעת מפרסם משרד הביטחון את תיעוד היירוט.

בתיעוד ניתן לראות את הטיל המיירט משוגר מבסיס חיל האוויר בפלמחים. ניתן לראות את המערכת ממוקמת, ואז משגרת את הטיל המיירט, שמגיע בסופו של דבר ל"מטרה" ומשמיד אותה.

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

לאחר שיגור טיל המטרה, מסוג "אנקור", זיהה אותו מערך המכ"מים של מערכת החץ, העביר את הנתונים אל מרכז ניהול הירי, שניתח אותם וביצע תכנון מלא ליירוט. עם השלמת התכנון שוגר לעבר טיל המטרה מיירט "חץ 3", שביצע את כל שלבי הטיסה על פי התכנון, והשמיד את טיל המטרה מחוץ לאטמוספירה.

מערכת "חץ" 3 נועדה ליירט טילים בליסטיים מתקדמים, בין היתר כמו אלה שמפתחת איראן, עוד כשהם בחלל - מחוץ לאטמוספירה. ארה"ב שותפה לניסוי הזה, ולאור ההתקדמות בפיתוח המערכת, כבר נערכים לבניית קו ייצור משותף ישראלי-אמריקני.

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

בחדר הפיקוד של בסיס חיל האוויר בפלמחים נרשמו הבוקר שלוש דקות של מתח שיא ובציפייה לראות האם הניסוי הפעם יצליח. בסופו של דבר, עם היוודע התוצאות התפרצו בחדר קריאות שמחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר