המאבק בקופיקס

רבני בני ברק נגד 'הזלילה ברחוב': "התנהגות של אנשי שוליים"

לראשונה מאז החל המאבק בתרבות המזון העיר בבני ברק, יוצאים בגלוי רבנים ודיינים בכירים בעיר נגד העסקים: "תרבות זולה שהייתה נחלתם של אנשי שוליים, האוכל בשוק דומה לכלב" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בני ברק, ארכיון (צילום: פלאש 90)

לראשונה רבני בני ברק יוצאים במתקפה כנגד 'תרבות הזלילה': בשבועות האחרונים סוערת עיר התורה והחסידות בני ברק בעקבות פתיחתם של חנויות רבות ושונות לממכר מזון מהיר, בהם רשתות 'קופיקס' ו'קופיז', כמו גם 'שליימלה' שבמרכז העיר המוכרות דברי מאפה ושתייה קלה.

עד עתה התנהל המאבק בזירה הציבורית כאשר פשקווילים אנונימים תקפו את התופעה, וכעת לראשונה יוצאים רבני ודייני העיר מכל החוגים והמגזרים בקריאה לציבור "להיזהר מתרבות קלוקלת" זו.

"מצאנו חובה להתריע ולעורר את הציבור על דבר אשר פשה באחרונה בעירנו - תרבות זולה של אכילה תוך כדי הליכה ברחובות העיר. התנהגות זולה זו היתה עד לפני כמה שנים נחלתם של אנשי שוליים או אנשים שדעתם קלה והציבור התייחס אליהם ככאלו".

צילום: כיכר השבת

"לאחרונה פשה הנגע וקהו רגשות עדינות הנפש עד שהשוליים התרחבו וגורר אחריו אנשים מפשוטי העם שאינם שמים לב לשינוי המתחולל בהם ומוציאים את עצמם מבלי משים מכלל האנשים המכבדים את עצמם ואת משפחתם. חז"ל ראו בכך זילות עד כדי אמירתם האוכל בשוק דומה לכלב וכללום בכלל הבזויים שפוסלים לעדות".

"על כל אחד להזהיר את אנשי ביתו שלא יגררו לרמה נחותה ומבוזה זו ולהשומעים ינעם ותבוא אליהם ברכת טוב". על החתום רבני העיר הגאונים רבי יהודה סילמן, רבי משה שאול קליין, רבי שריאל רוזנברג, רבי מנדל שפרן ורבי מסעוד בן שמעון.

גורמים חינוכיים בעיר מסבירים ל"כיכר השבת" כי בחודש האחרון "חלה הידרדרות חמורה בנושא". לדברי הגורמים: "נוצר מצב בו אברכים ותלמידי ישיבות אינם מתביישים ללכת ברחובה של עיר כשכוס משקה בידיהם".

הסניפים הראשונים שכבשו את בני ברק (כיכר TV)

"בנוסף זה הכניס לבני ברק תרבות של זלילה ורדיפה אחרי האוכל מה שלא היה מצוי בעיר התורה והחסידות שהינה סמל לתורה ורוחניות. הרבנים חשים שעליהם לעצור באיבה את התופעה המבישה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר